Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AH

nyny.

16. 2. 2009 15:51
no ne

to je velmi zajímavý pohled od rozumného člověka. Jenže já halt jsem masožravec masožravej...ostatně ten titulek článku mne vysloveně nadchnul hihi ;-D

0 0
možnosti
ŠS

CHYREN

16. 2. 2009 15:32
Tak to teda ne...

;-€! Jak ráno nenajdu u postele někde jitrnici, nebo jelito...celý den pak koukám, kam se podělo.;-D;-)

0 0
možnosti
K

kellmorian

16. 2. 2009 15:03
maso a agresivita?

Je mi vcelku jedno, kdo maso ji nebo neji, atsi kazdy ji co chce. Ja maso jim. Dovedu pochopit, ze je na traveni narocne a telo pak potrebuje vic a tvrdeji spat, ze bez nej se spi mnohem lehcejc. Co mi ale nedava smysl je to, ze po jeho vysazeni klesne, ba zmizi agresivita. Nejednalo se o sugesci, nebo fascinaci osobou toho buddhisty, tedy prani otcem myslenky? Maso je jen forma uhlovodiku, nema zadne utrpeni zvirete, jak radi tvrdi ruzni pomyleni duchovedci. Osobne v praci znam jednoho vegetariana a agresivni je, rekl bych mirne nadprumerne. Je i zaniceny ekolog a trpi zasti vuci idejim V.Klause, ktere maji v kolektivu velkou podporu. Tak mozna je to tim. Taky zvysena citlivost na kvalitu potravy po vysazeni masa dava tusit, ze maso snad funguje jako utlumovac receptoru chuti? Mohlo by to byt tim, ze je samo o sobe velice chutove vydatne a po jeho absenci se chut "prenastavi" na novou, mdlou uroven. Tomuto ale odporuje pouzivani, ba naduzivani, kari a chilli v indicke kuchyni.

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

16. 2. 2009 15:52
Re: maso a agresivita?

Článek je to čistě subjektivní. O té agresivitě píšu ze zkušenosti dvou lidí... třeba to tady potvrdí / nepotvrdí někdo další.

Naprosto nevylučuju, že se jedná o nějakou "neuvědomělou" autosugesci ... ale vážně jsem to tak vnímala.

Co se utrpení týče.... no, v tom mase možná (možná!) nic není, i když mluvívá se o stresových hormonech ... každopádně pokud se o jídlo zajímáte a víte jak to asi tak zhruba vypadá ve velkochovech prasat, slepic a podobně, pak vám flákota lehce zhořkne na talíři a tisíckrát si můžete říkat, že v tom nic není. V tom možná nich, okolo hodně....

0 0
možnosti
F

framy

16. 2. 2009 14:29
jdu

si pro jitrnici a pak to dočtu.

0 0
možnosti
M

mirekgé

15. 2. 2009 16:34
No Evičko!

V Tobě toho ale bylo! To je informační tornádo! Welcome back! :-):-):-)

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

15. 2. 2009 16:41
Re: No Evičko!

Tak přiznejme si, není to z největších filosofických přínosů světu, které jsem kdy všehomíru nadělila a měla jsem to rozepsaný asi půl roku, ale vypadá to, že bych snad již mohla být trochu funkčnější ... posledních pár měsíců bylo opravdu velmi náročných.

Díky za milá slova. E

0 0
možnosti
A

Arth-

15. 2. 2009 15:59
No... já maso jím - ale vegetariány za "idioty" nemám!

Je mi jich trochu líto... asi jako "zaryté" černoprdelníky...  nebo "věřící komunisty".

Jasně, bez masa se dá žít i dost dlouho! Občas je velmi prospěšné maso na nějakou dobu vysadit. Na měsíc?  Ale logicky do jídelníčku patří...

Je to trochu odpudivá představa, ale to, že naši praprapředkové sežrali občas nějakou tu zdechlinu - tedy MASO - je přivedlo k tomu slézt ze stromů a nastartovalo činnost nervové soustavy.

Nechám na posouzení každého, zda to bylo štěstí nebo smůla. Možná by nám blbým na stromě bylo líp. ;-)

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

15. 2. 2009 16:35
Re: No... já maso jím - ale vegetariány za "idioty" nemám!

To s tím masem, to je známá teorie... jenže ... proč teda, když maso zařídilo polidštění opice, dneska továrny neprojektují kokršpanělé?

0 0
možnosti
RK

Tholdrin

15. 2. 2009 10:58
Já to mám jednoduché

Já su všežravé a je to dost poznat. Jakmile mi začne něco chybět poznám to na sobě velmi rychle. Když nejím zeleninu nebo naopak maso... po nějaké (poměrně krátké někdy stačí pár dní) době začnu být agresivní, nevrlý a špatně naladěný a žene mě Hlad. Pak do sebe můžu nacpat co chci a kolik chci ale pokud to není to co mi chybí tak se nic nezmění...

...takže to neřeším. Tělo si říká samo co chce :-D

0 0
možnosti
DM

DaM

15. 2. 2009 9:37
Pekne rceni...

"Save a Cow - Eat Vegetarian!" neboli "Zachrante kravu - sezerte vegetariana!" :-)

0 0
možnosti
V

viveka77

15. 2. 2009 9:02
A ten hlad

Ten znám taky. Někdy se dá zaplácnout tofem, fazolkama, luštěninama. Někdy sáhnu k vajíčkům, které mám možnost koupit na vesnici od slepic co brouzdají v sadě. No a když je nejhůř, vezmu kousek masa, ale fakt vyjímečně a málo, protože vím, jak velké utrpení v něm je.

0 0
možnosti
Ž

žena

15. 2. 2009 10:20
Re: A ten hlad

Taky to tak mám. Maso ano, ale jen když ho potřebuji. Pro mě je zelenina lepší a levnější;-) 

0 0
možnosti
V

viveka77

15. 2. 2009 8:57
Díky :-)

Díky za pěkný článek :-) mám podobné zkušenosti jako Vy. Můj motiv k vege je hlavně soucit se zvířaty.

0 0
možnosti
  • Počet článků 151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8483x
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky