Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

www.stridavka.cz

Proč děti patří matkám

Někteří muži přicházejí v současné době s odvážnou myšlenkou, že jsou schopni vychovávat děti stejně dobře jako ženy! Server Střídavka.cz se proto zeptal několika známých i méně známých žen, proč by výchova dětí měla být přece jen svěřena matkám.

http://hodina.blog.idnes.cz/c/184781/Proc-deti-patri-matkam.html

0/0
3.4.2011 15:17

Opinion

Otec přeživší pubertu svého syna

Přečetl jsem si článek i diskusi a našel jsem zde spoustu kvalitních příspěvků . Chtěl bych se jen podělit o zkušenost s pubertou mého dnes již 25 ti letého syna žijícího již spokojeně mimo rodinu s partnerkou .  Pozoruji, že každým rokem se ke mně více a více mentálně vrací . Ovšem byly doby, kdy jsem byl ten největší blbec na zeměkouli a v nejbližším planetárním prostoru . Otec, který nemiluje svoje dítě nemůže tento stav přežít .  Příroda to tak zařídila protože chtěla, aby vznikla nová rodina, ale kdyby byly vztahy mezi rodiči a potomky pořád takové jako před pubertou, tak by děti nikdy z hnízda nevylétly .  Proto je tu období konfliktů v pubertě, které ulehčí potomkům odchod z původní rodiny . Potomkům se odchází lehčeji, ale o to hůře  to snáší rodiče .  Takový ale je život a děti to zažijí v další generaci .

0/0
1.4.2011 22:07

pidla

Úplně s vámi souhlasím,

i když můj táta byl a je skvělý. Vždy jsem si rozuměla s mámou víc, ale teď, už skoro padesátiletá, mám blíže k tátovi, asi kvůli zálibám a postoji k přírodě. Je to velmi individuální. Přesto jsem přesvědčena, že absence matky, či matka nemilující a násilná, je pro dítě katastrofou. U otce je to jiné.R^

0/0
7.3.2011 16:14

Brambach

Zbytečně ostré?

Já jsem si přečetla ten článek pana Fürsta a nemyslím, že tam nějak romanticky vyzdvihuje roli otce... Prostě jen popisuje, co zažil.. Že si nějaká kykyna zatrpklá umanula, že všichni otcové (chlapi) jsou blbci, jí nikdo do ničeho kecat nebude a svýho chlapečka si "vycvičí" sama.. A v diskusi se starší paní, která s ní nesouhlasila, si nebyla schopná najít lepší argument, než že někdo si pořídí pejska, někdo dítě... To je všechno, o ničem jiným to, myslím, není... Eva reagovala zbytečně "ostře"... 

0/0
3.3.2011 14:22

Viki007

Re: Zbytečně ostré?

A Ty jsi, Brambachu, čekal od ženských nějakou smysluplnou reakci 8-o? V tématu, u nějž jsou žencký přesvědčeny, že pravda je to, co se jim zrovna vylíhne kebuli :-P?

0/0
3.3.2011 14:29

Brambach

Re: Zbytečně ostré?

No já jsem taky žencká... :-D A stejně říkám to, co říkám... :-)  Eva reagovala zbytečně přecitlivěle.. :-)

0/0
3.3.2011 14:35

Viki007

Re: Zbytečně ostré?

výjimka potvrzuje pravidlo :-);-)V

0/0
3.3.2011 14:46

Eva_Pallotto

Re: Zbytečně ostré?

Asi máte pravdu, když jsem si to později četla "jinýma očima", taky to na mne působilo tak, že to mohlo být trochu "moc". Mělo to být jako protiváha nejen vůči příspěvku kolegy Fursta, ale i vůči tomu, co se tady v debatách táhne jako červená nit...

Toš, přidala jsem na druhou stranu vah o možná maloulinko víc, než to možná chtělo, ale on zas někdo přiloží na stranu druhou, ono se to vybalancuje... :-)

Jen mi přišlo strašně nefér, že se ze všech žen, které se rozhodnou otce dítěte z nějakého důvodu z výchovy dětí vynechat, dělají krvežíznivé a sobecké obludy, které nikdy neví, proč se k tak bolestnému řešení odhodlaly.

0/0
3.3.2011 14:51

Astaroth

Re: Zbytečně ostré?

No az se to matkou vychovavane dite v dospelosti neuchyti, bude pozde bycha honiti ;-D

0/0
3.3.2011 15:05

Brambach

Re: Zbytečně ostré?

Já jsem byla několik let taky s dětmi sama, prostě to tak dopadlo, ne že bych po tom toužila. Řekla bych, že nás to sblížilo, z druhé strany tam opravdu chybí ta "pádná ruka" a autorita. Z matky si nic nedělají... Můj názor - tatínek je určitě potřeba, když je to normální chlap a ne "vůl"... A taky myslím, že žen, které opravdu chtějí vychovávat dítě bez chlapa, je málo... Většina preferuje normální rodinu, aspoň kolem mě.. :-)

0/0
3.3.2011 23:27

Eva_Pallotto

Re: Zbytečně ostré?

Zlobíte. :-)

Hry na "pravdu" nehraju a Vy to dobře víte. :-P

0/0
3.3.2011 14:42

Astaroth

Re: Zbytečně ostré?

Je to pravda, ze ten tvuj se maluje?

0/0
3.3.2011 14:46

Eva_Pallotto

Re: Zbytečně ostré?

My si tykáme? :-)

Ano, že se můj manžel občas maluje, to je pravda. A neuvěřitelně mu to sluší.

Stejně jako Jaredu Letovi, Johny Deppovi, Keithu Richardsovi a řadě jiných mužů.

0/0
3.3.2011 14:56

Astaroth

Re: Zbytečně ostré?

Kristova noho, Depp se maluje JEN PRO ROLI!!!!

0/0
7.3.2011 16:16

Viki007

Re: Zbytečně ostré?

Kdo tady mluví o "hrách" 8-o ?

0/0
3.3.2011 14:48

Eva_Pallotto

Re: Zbytečně ostré?

Já.

Kdybyste nečetl všechno, co jsem tady kdy napsala, tak bych Vám i věřila, že netušíte, o  čem je řeč. Ale Vy dneska prostě jen zlobíte kvůli zlobení. :-)

(což je ok, zlobení je fpohodě, zlobení je fajn)

0/0
3.3.2011 14:59

rarášek

pod čárou ponoru ?

Pokud jsem mohla zaznamenat ve svém okolí, vliv "romantismu"  je daleko silnější u jiných mezilidských témat : například u sňatků z lásky, nebo u vztahu matka-dítě. Zrovna otcovská postava se mi tak romantizována nezdá. Často slavné osobnosti (třeba herci nebo malíři) vzpomínají na nespokojenost svých otců s jejich rozhodnutími. Zdá se mi, že dnešní otcové jsou daleko méně autoritativní a spíše tolerantní ve vztahu ke svým dětem. Sama pozoruji ,že jak u mně, tak u lidí v mém okolí je vztah k rodiči, ať už k matce, nebo k otci, hodně silné téma.  Mimo jiné si podle něj budujeme vztahy k druhému pohlaví a k autoritám.

Taky můžete ve svém názoru být ovlivněna tím, že tyto vztahy a jejich skutečná váha jsou v běžném životě tak říkajíc "pod čárou ponoru". V běžném hovoru si na rodiče spíše stěžujeme. Pořádně je doceňujeme a domýšlíme až s přibývajícím věkem, tím, jak se sami stáváme rodiči, atd. U výzkumů jsem opatrná: "američtí vědci"přicházejí pořád s něčím, to je spíš zábava, než fakta.

0/0
27.2.2011 15:39

Eva_Pallotto

Re: pod čárou ponoru ?

Musím říct, že na tenhle blog píšu hlavně proto, abych se v diskusích od jiných něco dověděla, něco, co by obohatilo můj svět o nové vhledy do věcí, o kterých píšu.

Ráda svoje názory poupravím, když se takový nový úhel pohledu, který mne prostě nenapadl, najde.

Nestává se to často, ale Vaše poznámka je přesně z těch. Na tom, co píšete, určitě něco bude; zvlášť ten druhý odstavec jsem vlastně v potaz moc nebrala.

Inu, budu o tom dumat. :-) A Vám moc děkuji, EP

0/0
27.2.2011 15:49

Astaroth

Re: pod čárou ponoru ?

Takze se do plena placne blbost a podle diskuse se zkoriguje, nacez se kolobeh spusti znova.

0/0
1.3.2011 9:24

Petr_

Re: pod čárou ponoru ?

Taky mam pocit, ze postava otce neni nijak zvlast romantizovana. Otec je, a to i v lidove tvorivosti, prezentovan spise jako zaporna postava. Jednou jsem v knihkupectvi narazil na knizku (nebyla ceska) o vztahu otce a dcery a vlastne tam byly jen negativni veci. O incestu a tak podobne. Opravdu o otci nic pozitivniho. A pritom ja vidam casto dcery a otce jak spolu dobre vychazeji, nakupuji spolu chodi spolu na rockove koncerty a tak. A pri turistickych vypravach po Evrope a pri prohlidkach ruznych hradu a zamku jsem si povsiml, ze vsechny dcery at jsou odkudkoli se svych otcu chytaji stejnym gestem. Ale nikdo to nechce videt a vedet a spis je takove klise predstavovat otce jakou prisnou a obavanou postavu.

0/0
1.4.2011 13:03

Opinion

Re: pod čárou ponoru ?

Vztah otec dcera a syn matka jsou opravdu specifické .  Vychoval jsem jak dceru tak syna tak to mohu ze své zkušenosti potvrdit .  Jako otec se stáváte prvním virtuálním milencem dcery asi kolem 3 let jejího života  (prosím nezměňovat s pedofílií , hovořím pouze o emocionálních záležitostech ze strany dcer) . Další problém nastává v ranné pubertě, kdy se otec musí  sám vědomě odklonit od dcery a nebýt k ní příliš intimní .

0/0
1.4.2011 22:36

Satyriana

ještě jednu na dobrou noc

Zdalipak víte, že máme doložen minimálně jeden příklad soužití pouhého páru, muže a ženy, z dob velice dávných? Myslím tím doložením fakt, že legenda o něm patřila k nejoblíbenějším ve starém Řecku. Nemluví se tu přímo o rodině, ale o dvou lidech, kteří se milovali a byli si věrní do vysokého věku. Ano, mnozí si už vzpomenou, Filémon a Baucis, obdivovaní samotnými bohy. Zkrátka a dobře již za těch dávných dob se vědělo, že je to příklad, hodný následování. A ta moudrost patří k našemu kulturnímu dědictví.

Naopak příklad muže nevalných osobnostních kvalit, který vyrostl pouze v péči žen a nikdy neuměl být opravdu dospělým mužem se zodpovědností, upřímností a vším, co ke správnému chlapovi patří, máme... Ze stejné doby! Je to Zeus, který se bál své sestry Héry, nezastal se jediné milenky, jenom pokoutně zachraňoval sem tam potomka. On snad byl chlapem, jen když se nějak zmocnil prostinké Pozemšťanky a zbavil ji panenství. Jinak samý podfuk a kouzla... Takových dneska je!

0/0
26.2.2011 22:18

Satyriana

Koukám, že jste zas do něčeho hrábla

Existence nevzorných otců naprosto neznamená, že budeme opěvovat ženy, které se rozhodnou vychovávat děti bez mužského vzoru. Být muž neznamená, že je předurčen k tomu, aby ženě otravoval život a děcku byl houbeles platný.

Na vzath musejí býtz dva. Pokud se dotyční nezblázní den ze dne, podívají se do půvopdních rodin a vidí vzory, na jaké je ten druhý zvyklý. V jakých vyrostl. A jaké si nese do budoucna. Pokud hoch vyrostl s maminkou, asi nebude umět zastávat mužskou roli tak, jako kluk z původní a zdravé rodiny. Pokud je maminka dívky čůzovitá, dcerunka nebude mít daleko k paní Bundy. Pokud ovšem přesto hormony řvou a pudy jsou moc silné, je nutno počítat s potřebou pomoci zvenčí.

Marná sláva, dneska si každý myslí, že sežene prince na bílém oři a Popelku ze všech nejdokonalejší. Houbeles. Slaďování dvou v páru trvá několik let a dokud tohle nepochopíme a nepřijmeme jako fakt, potom holt nebude stříbrných ani zlatých svateb mimo homosexuálních...

0/0
26.2.2011 14:32

Viki007

Re: Koukám, že jste zas do něčeho hrábla

VVV

0/0
26.2.2011 15:53

bloger-Vladimír Kroupa

Re: Koukám, že jste zas do něčeho hrábla

Do mramoru tesat...;-)R^

0/0
26.2.2011 18:23

Eva_Pallotto

Re: Koukám, že jste zas do něčeho hrábla

To nikdo nezpochybňuje. Souhlasím.

Ovšem konec té poslední věty ... ehhm ehm... no nic, no. :-)

0/0
26.2.2011 18:33

Ježikača

Re: Koukám, že jste zas do něčeho hrábla

tohle tesat.R^

0/0
26.2.2011 20:03

orca1

ano

Smutná realita kterou si mnozí nepřiznají , ano vztahy s otcem jsou OPRAVDU povětšinou na bodu mrazu, znám málo přátel ve svém okolí kteří mají opravdu vřelý vztah k otci ....

0/0
26.2.2011 8:26

comme il faut

Re: ano

Otec je jako rybí tuk. Nejde o to, jestli ho milujete, jde o to, že ho potřebujete.

0/0
26.2.2011 9:00

Viki007

Re: ano

otcové se oceňují až časem, zhruba tak po třicítce.

0/0
26.2.2011 15:54

Renatus Karmín

Re: ano

To je v podstatě normální stav. Taky jsem neměl s otcem zrovna nejvřelejší vztah, ale jeho vliv na můj život byl naprosto zásadní, a to v pozitivním smyslu. Pochopitelně mi to došlo až s velkým odstupem. Řekl bych, že je to obvyklé schéma.

0/0
26.2.2011 19:14

Sibyla01

To je nesmysl

Já mám tátu výborného a ve svém okolí neznám žádný případ hrozného otce. Umím si představit panelák, kde žije několik příšerných rodin, ale ne takový, kde jsou příšerné všechny. Jestli to, madame, není o úhlu pohledu. A průzkumem lze dokázat cokoliv, průzkum je maskovaná demagogie.

0/0
26.2.2011 8:00

student006

Hledání ideálu

Milá paní Evo. Z Vašeho článečku mám pocitt naprosto převládající emotivnosti s pragmatismem na minimu a proto konečně začínám více chápat názor, že "Ženě není možné rozumět, ženu je možné pouze milovat". Poctivost v zamyšlení se Vám však nedá upřít a je lepší zamýšlet se nad výchovou dětí, než koukat na stupidní telenovely v TV. Hledání ideálu je ztráta času, najít se nedá. Pokud budu pesimistou,  troufnu si tvrdit, že ideál neexistuje a to ani ve výchově dětí. Nejcenější, co dětem můžeme dát jako pevný a neotřesitelný základ jejich budoucího života je jistota vlastní hodnoty postavená na kvalitní morálce (nejdůležitější a zároveň nejvíce se lišící rodina od rodiny) a kvalitní vzdělání. Jedním z nenahraditelných předpokladů dobře  vychovaných dětí je kvalitní partnerský vztah. Ten se však najít nedá, ten je potřeba vytvořit. Člověk, který vychovává dítě sám, však na vybudování takového vztahu rezignoval a tak nemá možnost dítěti předat to nejdůležitější. Přeji Vám pěkný každý den.

0/0
26.2.2011 7:00

roman036

Re: Hledání ideálu

Eva se nad ničím nezamýšlí. Po "prostudování" jejího životopisu člověk chápe její světonázor. Problém je jen v tom, že místo toho aby se snažila přispět svou troškou do mlýna, poučit se a najít otce svých dětí který by byl lepší než ten její, tak se v tom do nekonečna bahní, děti odmítá a pofiderníma průzkumama se utvrzuje ve své pravdě. Třeba jednou pozná že udělala chybu. Jenže každý má život jen jeden a nedá se vrátit. Rv

0/0
26.2.2011 7:51

Astaroth

Re: Hledání ideálu

ano,ze všech článku Pallotove je zjevné,že je to silně estrogenní

femina příliš logikou,zdravým rozumem a historickým poučením neovlivněná. typicky produkt postmoderní doby relativizujici i 1+1

0/0
26.2.2011 16:56

Viki007

Re: Hledání ideálu

Babočko, mám pro Tebe nový suprový objekt :-)! Blogerka Jitka Křížová je prostě éňo-něňo ;-D;-)! Tam se vyřádíš!

0/0
26.2.2011 17:25

chaosp

doporučení

Jen takové malé doporučení. Zkuste se třeba zabývat se méně výzkumy a raději věnovat svůj čas vztahu.

0/0
26.2.2011 1:37

comme il faut

Re: doporučení

Nebo se vůbc zabývat něčím, v čem se vyzná a na co stačí - třeba roznášením půllitrů.

0/0
26.2.2011 2:29

Viki007

Re: doporučení

;-);-):-P

Nevím čím to je, ale ti lidi z poza Velký louže nemají Evku ale vůbec rádi! Čím to jen může být 8-o?

0/0
26.2.2011 2:38

comme il faut

Re: doporučení

Car elle pète plus haut que son cul.

0/0
26.2.2011 3:08

comme il faut

Re: doporučení

Třetí slovo je "pete" s obrácenou čárkou nad prvním e.

0/0
26.2.2011 3:09

Plujici_oblaka

Re: doporučení

je to úplně jedno:-)

0/0
26.2.2011 6:33

comme il faut

Re: doporučení

Já vím, jdu dělat něco užitečného.

0/0
26.2.2011 9:06

Gmur

Re: doporučení

Kdo se alepon MINIMALNE venuje francouzstine, tak vi, ze tam XNENI OBRACENA CARKAX;-D;-D;-D

ale uplne normalni.

Rikam a jeste jednou opakuji, "minimalne" venuje !!;-D

0/0
26.2.2011 17:30

comme il faut

Re: doporučení

Od Vás mě to nepřekvapuje

http://www.la-conjugaison.fr/du/verbe/peter.php

0/0
28.2.2011 23:20

Eva_Pallotto

Re: doporučení

A že zrovna VÁS to tak prudí.

0/0
26.2.2011 18:44

comme il faut

Re: doporučení

Neprudí, pobaví.

0/0
28.2.2011 23:22

Eva_Pallotto

Re: doporučení

Tak to jsem šťastná, že Vás bavím a proto můj blog tak často navštěvujete. V

Ráda bych Vám kompliment oplatila a řekla: "nápodobně", ale bohužel nemohu. :-(

Vaše tvorba i persona jsou k uzoufání nudné. Ale nehažte flintu do oranice, třeba se zlepšíte.

Budu držet palce! R^

0/0
28.2.2011 23:49

basata

I výzkum má své nedokonalosti...

Také se zde píše o výzkumech v dané oblasti.Je mi 65let a jsem na různé výzkumy zdravě alergický.Za svůj život jsem poznal mnoho výzkumů na různá témata.Nechci se tady rozepisovat,ale dnes se dá o různých výzkumech z minulosti jednoduše říct,kde ty loňské sněhy jsou,pravý opak je dnes pravdou.Výzkum je běh na velice dlouhou trať.

0/0
26.2.2011 0:30

basata

Lidé výchovu komplikují...

Jako když neexistuje ideální otec,neexistuje ideální matka.jedině oba rodiče tvoří správnou výchovnou jednotku.Oba dva mohou své dítě zklamat.neexistuje žádná šablona na výchovu dětí .Výchova musí být podnětná,slušná a někdy i spontální.Když rodiče nedokáží vlastní dítě zaujmout,ostatní je zbytečné.Nehledejte ideální rodiče,prostě neexistují.Otec a matka mají v rodině nezastupitelnou úlohu,která nejde v rodině navzájem suplovat

0/0
26.2.2011 0:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.