Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SHVŽ

Sir Humprey věčně živý

14. 11. 2010 15:07
Nu, milá Efčo, obraťme to. Poraď mi vtipnou, netragickou ale

hlavně neopovrženíhodnou literaturu. Českou.

0 0
možnosti
KT

Ježikača

15. 11. 2010 0:38
Re: Nu, milá Efčo, obraťme to. Poraď mi vtipnou, netragickou ale

Bylo nás pět? Študáci versus kantoři? Saturnin?

0 0
možnosti
PK

Dorian Greene

14. 11. 2010 14:19
V každém z nás je kousek Švejka

Dobrý den, váš názor respektuji, ale nesouhlasím s ním:

http://petrkubat.blog.idnes.cz/c/163624/V-kazdem-z-nas-je-kousek-Svejka-aneb-reakce-na-blog-Evy-Pallotto.html

0 0
možnosti
KB

Jacquei Skocdopoleova-Smith

14. 11. 2010 14:15
Mit zajimave jmeno a dat svetu (ceskemu) vedet..

.. ze Haskuv styl humoru se mi nelibi, je docela trendy. "Look at me! Look at moi! Svejk je dobrej akorat tak pro vas... vobycejny lidi. To my, moderni trendjacky, mame vyssi standard...vyzadujeme sofistikovanejsi humor."

Ms Pallottove uniklo, ze Haskuv Svejk (a vubec vse co napsal), nebyl ani tak humor, ale neuprosna (az nenavistna) satira. Byl absolutnim mistrem sveho remesla.

Neni nic smutnejsiho, nez se pokouset byt za kazdou cenu radoby zapadni slepicoidni trendjacka...8-o 

Nema to s "Proti Gustovi zadny dishputat" nic spolecneho...ta snaha autorky clanku "byt zajimava" je prilis zretelna.

Sorry, ma'm. :-(

0 0
možnosti
W

wrangler

14. 11. 2010 15:40
Re: Mit zajimave jmeno a dat svetu (ceskemu) vedet..

Souhlasím!R^

0 0
možnosti
MK

2mmmm_2

14. 11. 2010 13:23
Autorce , resp. čtenářce

neznalé dobových souvislostí Švejk opravdu nemusí připadat jako extra vtipný. Nijak bych jí to nevyčítal, nevymlouval. Můj pohled je jiný a já jsem moc rád, že ten můj je takový, jaký je.

0 0
možnosti
KS

kral sumavy

14. 11. 2010 12:23
Ano, ano,

každý má právo na svůj vlastní názor, může jej tvůrčím způsobem uplatnit. Ale když čtu , že blbec Švejk rozkrývá absurditu války, kterou předtím zavinil, tak tomu nějak nerozumím. Tedy alespoň tak to chápu z článku. Pokud tomu tak není, tak omluvte dalšího blba, který však již ví, co příště nečíst. Ostatně proč si zvyšovat TK názorem někoho, kdo, soudě podle jména , asi rodnou českou kotlinu opustil:-)

0 0
možnosti
N

notebook.r51

14. 11. 2010 11:57
Jiný kraj, jiný mrav

Vojna a válka nepochybně depresivní jsou.

Jedním z prvních příznaků počínající duševní choroby je také ztráta smyslu pro humor.

Český humor shledávám podobný britskému, ostatně Švejk a Goodbody nejsou příliš odlišní. Někomu se líbit nemusí - to autorce nevyčítám - a co se válečné tragikomedie, dávat přednost třeba Yossarianovi. Otázka je, zda není i tento druh protestu proti nesmyslnosti toho všeho vlastně týž, jako onen Haškův.

Komu nestačí humor, může se polévat hořlavinou, pásat se dynamitem nebo nalétávat unesenými letadly do mrakodrapů. Osobně shledávám humor méně tragickým co do materiálních důsledků formy protestu.

Soudě podle toho, jak český humor ležel v žaludku jistému Reinhardovi, účinnost je vysoká a nejsme na tom jako národ tak zle.

0 0
možnosti
KT

Ježikača

15. 11. 2010 0:43
Re: Jiný kraj, jiný mrav

to nejsme. jen mi vždycky připadalo, že Hašek neměl moc lidi rád. neříkám, že všichni jsme úžasní, ale najdete ve Švejkovi kladnou postavu? i ten Lukáš byl  měkkej blb. je to strašně nekompromisní. tak škaredej svět není, nebo jo?

0 0
možnosti

CART09

14. 11. 2010 11:05
Obliba?

Podle mne je Švejk v oblibě, protože dává možnost "se ctí" z čehokoliv vycouvat, obzvláště z něčeho nepříjemného... Ohebnost páteře a celková vyčůranost se pak stává ctností, a to je vždycky "dobré", když si potřebujete vysvětlit události typu 1938, 1948, 1968...

U knížky jako takové jsem se smál. Ale je nutno ji brát s rezervou, stejně jako např. Černé barony. V reálu by se také těžko někdo smál dialogu postiženého vojína Čilpana s vygumovaným svobodníkem Halíkem: "Hu-hu, ha-ha!" - "Vy jste cizinec??"

0 0
možnosti
KT

Ježikača

15. 11. 2010 0:47
Re: Obliba?

no právě. přestože bych Haškovi věřila, že se to mohlo stát, neb na vojně je jak známo možné všechno, lze se tomu sice smát jako absurdní situaci, ale ve skutečnosti z té možnosti jde mráz po zádech. ale ono je to i v tom, že jsme s autorkou baby. chlapský pohled je jiný. baba a chlap se na vojnu prostě dívají zásadně jinak.

0 0
možnosti
PK

jaymzz66

14. 11. 2010 7:59
nevim, proc se prevazne muzska cast pisatelu...

nelibe pozastavuje nad tim, ze eva palotto nema rada svejka. no a co? je to jen a pouze knizka! a jelikoz literatura je druhem umeni, jeji obliba je silne subjektivni. ja rovnez nemusim spoustu veci od nasich tzv. klasiku a blbej si rozhodne nepripadam. mozna i proto, ze vim, co subjektivni nazor je a proto toleruji jejich odlisnost...

0 0
možnosti
PP

Rafaelou

14. 11. 2010 6:23
Možná tu knížku nechápu, protože jsem blbá....

Možná tu knížku nechápu, protože jsem blbá.Ano souhlasím.To vysvětluje vše.Rv

0 0
možnosti
MJ

Milazly

14. 11. 2010 3:26
SATIRA

Napsala jste, že Hašek nebyl filozof a už vůbec né psycholog. Tak proč to tam hledáte. Hašek je satira! Přestaňte se v tom nimrat a zasmějte se. Stejně jako Vy mi přišla jedna kolegyně - nechápala, proč se lidi smějou Chaplinovi, když ostatní kope do zadku - vždyď je to musí bolet.

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

14. 11. 2010 16:23
Re: SATIRA

Aby se člověk zasmál, musí k tomu mít důvod, není možné prostě jen říct "smějte se", přece se nesmějete úplně čemukoliv.

Vy se zřejmě smějete grotesce, v níž někoho kopají do zadku. Asi se budete smát i té, v níž jeden druhého praští dlouhým žebříkem, opakovaně. Budete se smát, i když jeden druhého bude třeba bodat nožem? Když to bude černobílé, zrychlené a bude k tomu "správná" hudba?

Ač s autorčiným postojem nesouhlasím (zejména proto, že popisuje rozčilení plynoucí ze své interpretace díla namísto díla samotného), Váš příspěvek mi přijde mnohem nešťastnější... Ale uznávám, že budete mluvčím většiny, jinak by nemohla být úspěšná značná část "moderní televizní zábavy".

0 0
možnosti
  • Počet článků 151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8483x
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky