Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

RealityBlog o životním minimu: Mrazivé dva týdny

Deníček - Sníh sice nenapadl, ale všude kolem je lezavo a pod sedmým žebrem mi něco zamrzlo. Taje to jen pomalu.

Jak ten druhý týden hezky začal (u nás v klubu se křtila knížka a akce to byla tak povedená, že snad povedenější ani nepamatuju), tak se to pak celé sesypalo jako domeček z karet.

Vždycky tvrdívám, že to co člověk jí a nejí má obrovský vliv na jeho psychiku, ať si to uvědomuje nebo ne. Takže když se podržím téhle teorie, mohla bych za svou náhlou akutní depresí vidět třeba absťák po kokakole.

Jenže to by nesměly být ty zpropadené Vánoce. Já ten všeobecný stres prostě cítím, i když se mu snažím všemožně vyhýbat. Najde si ke mě cestu skrz škvíry zavřených oken i přes SMS bránu. Prostě je to tady a já s tím všeláskovým svátkem mám problém. Ale o tom už jsem psala.

Celé ty dva týdny jsem si připadala jako veverka v kolotoči. Měla jsem takové nervíky z toho, aby se připravené prosincové akce povedly, že jsem organizátorky firemních večírků bombardovala dotazem: "jste spokojení? Všechno v pořádku?" snad každých deset minut. Dopadlo to dobře, ale věnovala jsem tomu víc, než kterýkoli jiný rok. Snad i proto, že plíživá mrcha krize z tohohle koláče našich potenciálních zisků ukrajuje s nejradostnějším gustem. Nelze udělat sebemenší chybu. A spousta firem letošní večírky prostě zrušila. Turisté taky spoří, nájem však platit musíme... Prostě další stresy navíc.

Do toho škola, distribuce a přípravy dotisku kamarádovy knihy, nakupování a vaření; na psaní nějakých deníčků mi chyběl čas i nálada. Tu mi ostatně nepřidali i ti z debatérů, kteří prostě urputně odmítají nad mými výmysly mávnout rukou a oblažují mne stále dokola zlostnými komentáři, které (bohužel) čtu. Říkám si - mám já tohle všechno zapotřebí? ... Ále jo, nekňufej ... sama si za to můžeš.

Nevím, zda to byl jen pocit daný stavem mé duše, ale přišlo mi, že celý tenhle blogovací portál nějak zhrubnul. Bylo tady vždycky tolik zloby? Minulý týden už jsem to tady četla jen minimálně, prostě jsem na to neměla sílu.

Divné pocity mě provázely všude, nešlo to setřást.

Koncert v Roxy, na který jsem se strašně těšila a na který jsem si ve svém rozpočtu našetřila speciální položku byl jedním slovem - divný. Bylo tam jen pár lidí, což mi k interpretům přišlo strašně nefér; těch pár, co přišli, se ztrácelo v temných koutech a na lidi padaly studený a křečovitý stíny...

Pak pan XY, co na Uhelňáku prodává Nový Prostor. Taky neslaví Vánoce. Ne z rozmaru a zmaru jako já, ale prostě proto, že nemá s kým. - Důchodci a bezdomovci, co si na Staromáku šli pro bezplatnou polívku dvakrát. - Vetchounká babča, která spolu se mnou vybírala nejmenší hlávku zelí.

Dvě sklenice vína a noční rozhovor, který to všechno usadil do jiné perspektivy. Někdy je daleko jednodušší rozumět druhým, než sám sobě. Pocity viny z toho, že se mám dobře. Že to moje pohodlíčko je zasloužený jen z menší části. Spousta věcí se mi prostě sama přihodívá, a štěstí často padá na vola. Což je v zásadě dost absurdní, protože teď zrovna nemám moc pocit, že bych byla šťastná. A přitom dobře vím, že bych šťastná být měla. Že mi, kurňikšopa, nechybí nic... a přitom všechno.

Mohla bych si, sama sobě, ve své -značkovém- rozjuchaném stylu, poradit, že štěstí a spokojenost je přece rozhodnutí; případně citovat Chamforta: "štěstí je křehká věc, je těžké ho najít v sobě a nemožné nalézt ho jinde." Podejte mi nějaký klobouk, za který si ta svá geniální moudra zastrčím.

Nebo bych se mohla přidat k místní neokonzervativní klice, přestat se nimrat v sobě a svlíkat se tady a mohla bych místo tohohle kňíkání psát o revolucionářkách. No nic... jsem depresivní a ještě i vztahovačná, nechám toho. :-)

Svůj rozpočet ani moc rozebírat nebudu, dávám to zase do tabulky. Žádná velká překvapení se nekonají, nějaká rozsáhlejší hodnocení si nechám na jindy. Snažím se co to jde, ale moc se mi v tomhle stavu nedaří to, co furt tak hlasitě hlásám - zdravá výživa. I s rozpočtem je to na hraně, ale snad se to dá zvládnout. S člověkem je to ale výrazně složitější.

 

PS: Jeden čtenář poslal zajímavé video o americkém páru , který se pokoušel o něco podobného. Taky měli problémy ani ne tak s rozpočtem, ale spíše sami se sebou. Tady je odkaz na jejich blog (anglicky).

Autor: Eva Pallotto | středa 24.12.2008 10:03 | karma článku: 30,50 | přečteno: 4909x
  • Další články autora

Eva Pallotto

Byla jsem mladistvá intelektuálka

Utrápit se nad snižováním důchodků je nedůstojné. Cítit tíhu světa na svých bedrech a vnímat pokrytectví naší doby je daleko vznešenější. Problémy všehomíra? Moje problémy.

9.1.2012 v 18:12 | Karma: 33,10 | Přečteno: 4491x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Doba šílená: Sex sex sex, všude samej sex...

Chci jen předeslat - co se životního stylu týče, jsem ultraliberál. Zastávám názor, že největšími moralisty jsou zpravidla ti, kdo mají nejméně příležitostí hřešit. Ráda bych se věnovala tématu přesexualizace naší doby, ale rozhodně v tom nehledejte, že bych snad nabádala k návratu „tradičních hodnot“. A jak už to tak u mých blogů bývá, nehledejte tady vlastně žádné odpovědi, ale jen a jen otázky...

14.11.2011 v 8:36 | Karma: 45,39 | Přečteno: 26922x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Proč jedna a jedna ve skutečnosti nejsou dvě

„To je jasné, jako že jedna a jedna jsou dvě,“ je oblíbený argument těch, kdo mi vymlouvají můj zatrolený relativismus. A já na to: „a co je na tom jasného? Jasného na tom není nic. Jedna a jedna ve skutečnosti rozhodně dvě nejsou. Někdy je to jedna, někdy dvě a kousek... prostě podle situace...“ A oni, že kecám a že by si to rád poslechli. Toš, když se vám bude chtít, podebatujme o tomto:

24.10.2011 v 8:36 | Karma: 33,21 | Přečteno: 7735x | Diskuse| Věda

Eva Pallotto

Buďme monogamní! Je to výhodné!

I když je sociální darwinismus trochu démodé a aniž bych rozporovala svoje dávné tvrzení, že lidé nejsou labutě, po přečtení tohoto článku bych chtěla k debatě nabídnout ještě další dva argumenty pro to, proč je monogamie pro lidstvo výhodná.

18.10.2011 v 15:08 | Karma: 35,97 | Přečteno: 9670x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Jak farmář kedlubničku nesklidil, ale hodně na ní vydělal

Véna Vaškůj byl vždycky takovej ňouma a ťululum. Kluci se mu smáli, na koupališti ho házeli do hluboký vody, protože věděli, že Véna plavání před holkama jen předstírá a na mělčině se pod vodou odstrkuje nohou. Vytáhli ho vždycky přitopenýho a nezapomněli mu stáhnout plavky, aby příště nemachroval. A Véna tehdá hrozil pěstičkou: "Jen počkejte, já vám ukážu, vy hajzlové!"

5.9.2011 v 20:20 | Karma: 32,31 | Přečteno: 4495x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8483x
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky