Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

Cynyc_

24. 10. 2011 14:52
Pozorování správná, analýzy otřesné.

Článek navíc představuje tak dokonalé nepochopení toho, co je matematika, že ho jako demonstraci budu používat ve výuce.

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

24. 10. 2011 14:59
Re: Pozorování správná, analýzy otřesné.

Já věděla, že jednou se do těch učebnic nějak vnutím, já to věděla. :-))))

Vážně - Buďte velkorysý, nesyslete si své vědomosti pro sebe a dejte mi alespoň nějakej hint, prosím. Proč je to kravina a kde jsem uhla z cesty? Děkuju.

0 0
možnosti
OL

kocourek-černý

24. 10. 2011 14:32
V podstatě je to jasné,

protože když se sejdou dva blci a něco vymyslí, tak je to potom blbost na n-tou. Nebo dva egytské tanky se zdaleka nerovnají dvoum israelským tankům a to i kdyby měli stejné vyzbrojení nebo techniku.......A to by se mohlo uvádět ještě mnoho případů. Například dejte 2 lidem 10.000 Kč a za rok má jeden z nich dluhy a druhý z toho udělal 25.000,- Kč. atd. Prostě nic na světě není naprosto stejné, pouze je to možné v matematice v některých teoriích a ve snech socanů a marxistů.

0 0
možnosti
JR

Daun

24. 10. 2011 13:53
Ja se omlouvam, ale mne to prijde jako blabol.

A to nemluvim o tom, ze a+b se nemusi rovnat b+a.

0 0
možnosti
L

lomihnát.

24. 10. 2011 13:28
1 facka + 1 facka (+ 1-6 facek) = pár facek.

;-)

0 0
možnosti
SP4Z

Si0 po 4. zákazu

24. 10. 2011 13:17
Zkuste to pojmout ještě z hlediska philosophiae perennis.

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

24. 10. 2011 13:26
Re: Zkuste to pojmout ještě z hlediska philosophiae perennis.

Na takové eklektiky nemám, jsem jen mrzký červ, který nedohlédne dál, než k nejbližší hlávce zelí.

Ale pohled je to zajímavej, to jako určitě. Určo na tom něco bude.

Jak to ale napasovat na tuhle mojí traktaci "matematika vs. gnoseologie", to netušám, naprosto netušám.

Třeba mi to vysvětlíte Vy?

0 0
možnosti
TH

Gmurr

24. 10. 2011 12:32
O autorovi vpravo nahore

moc hezky!R^

0 0
možnosti
ZK

SID09

24. 10. 2011 12:29
A v jaké soustavě to prosím počítáte ?

Správný výsledek může být klidně 1 + 1 = 0

0 0
možnosti
DK

Fonon

24. 10. 2011 12:21
oddychový blog,

donutil mne, abych se zamyslel a zapátral ve své mysli nad nějakými argumenty:-)

0 0
možnosti
P

PEP1

24. 10. 2011 12:13
Víte co je na celé diskusi tady nejlepší?

Ta spoooousta protichůdných slov, zachycených myšlenek, emocí, faktů, pravd i nesmyslů o tom, jsou-li 1 a 1 dvě.  A to všechno si my všichni společně můžeme přečíst (a ani autorka zjevně nepochybuje o tom, že čte, co sama napsala a co my jí na to odpovídáme) díky kousku dopovaného křemíku, potopeného v létavě bublajících a sem tam chybějících elektronech, kteréžto stvoření naší "neznalosti ničeho" sveřepě převádí souřadnice úderů našich prstů na klávesnici do jedniček a nul a počítá a počítá že 1+1 = 2 (sice binárně, ale to na podstatě nic nemění).

Ergo - protože článek říká, že nevíme kolik 1+1 je, nemůže to vědět ani ten křemík (ani pouť do Humpolce mu nepomůže), tedy to co čteme neexistuje a autorka popřela sama sebe.

Ten Cimrman byl fakt třída.

0 0
možnosti
AP

shrink

24. 10. 2011 12:25
Re: Víte co je na celé diskusi tady nejlepší?

Povědomý myšlenkopis... ;-)

0 0
možnosti
IK

ivuskli

24. 10. 2011 11:47
Matematika

je modelování světa, a pokus o jeho popis. Lze ji pouze přijmout. Když se pořád pokoušíte pochopit svět, zkuste to. Není to špatná metoda a ve výsledku je to docela prima pocit. Mně se to stalo mimoděk na VŠ, do té doby jsem ji, podobně jako Vy, považovala za řadu reálně nesmyslných vzorečků a ne zcela platných tvrzení. A to jsem nestudovala žádnej matfyz ;-) , jen mi zaklaplo, k čemu matematika je užitečná. A kdyby existoval člověk, který by nejen mě, ale všem dětem alespoň na středních školách ukázal toto kouzlo, měli bychom o fous logičtěji přemýšlející národ.

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

24. 10. 2011 12:05
Re: Matematika

A to by mne zas jako mrzelo, kdyby z toho někdo dovodil, že jsem zaujatá proti matematice a "exaktním" vědám. To jako vůbec ne, to ani omylem. Matematiku jsem vždycky milovala, stejně jako fyziku. Stejně jako filosofii, sociologii...

Já tady prostě jen tvrdím, že poznání skutečného světa je jen stěží matematizovatelné a pokud se něco matematizuje, vždy je potřeba, když se dobereme nějakého výpočtu, k němu s pokorou přidat všechno, co jsme na začátku zanedbali...

A že je určitě velmi nerozumné, když se "matematické vidění" světa tahá tam, kde matematika nemá smysl - konkrétně, když se vše posuzuje pouze v kategoriích pravda/nepravda, když se nabubřele tvrdí, že na něco existuje jasné a nezpochybnitelné řešení apod... Když se na všechno pasuje ano/ne a když se nám ze světa vytrácejí výsledky jako "možná/někdy/to záleží na okolnostech/nevíme/nedovíme se nikdy" apod....

0 0
možnosti
  • Počet článků 151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8483x
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky