Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VasekN

:-)

"K tomu, aby to z tlupy alespoň někdo dokázal, musí být lidé geneticky co nejrůznější" To právě není pravda. Vždycky je nejvýhodnější šíření genů alfasamců a pro genovou rozmanitost zase občasné proniknutí alfasamců do jiného teritoria. Ono se to vlastně děje aniž bychom to nějak řídili. Je to o tom, že liský samec potřebuje co nejvíce šířit své geny aby zajistil co nejširší pokračování rodu a svých genů, naproti tomu liská samice je dlouhou dobu těhotná a starost o potomka než je samostatně schoný fungovat je také velmi dlouhá takže pro samici je promiskuita maximálně nevýhodná kdežto pro samce výhodná. Ženě vyhovuje monogamie zatímco muži promiskuitní chování. Ovšem ta monogamie je až po narození potomka, protože zase před tím příroda velí ženě najít co nejsilnější geny .... proto spoustu omega samců vychovává děti alfa samců aniž by o tom měli tušení.

0/0
16.11.2011 14:53

Eki

Logika může být i slepá, když se to přežene :)

Mně osobně připadá velice smutné být monogamní jen proto, že je to VÝHODNÉ. Výhodná je možná novoroční sleva, nebo hromadná koupě na slevomatu, ale soužití s partnerem? Možná jde o to, že jsou oblasti, kde aplikování logiky přináší zcestné závěry. Logika prostě všude nefunguje a buduje jen svět, ve kterém bude vždycky něco chybět, něco, co tam ve skutečnosti patří víc než logika - LÁSKA.

0/0
8.11.2011 20:25

Blejk

geneticka variabilita.

nedá mi to neereagovat, ale:

Argument B: Pokudj by byla geneticka variabilita byla ve vysledku skutecne tak vyhodna, bylo by lepsi kdyby kazdy muz plodil sve deti s ruznymi zenami, a pro matky by bylo lepsi kdyby jejich deti mely ruzne otce. Pak by byla varibalita populace jeste vetsi. (Takze jako jednoduchy argument pro monogamii se to asi neda pouzit).

Doporuciji precits treba Moralni Zvire (Robert Wright) nebo Treti Simapnz (Jarred Diamond)

Zdravim

B.

0/0
26.10.2011 14:51

gaisaka

Vím,

že budu znít jak Sheldon Cooper, ale tohle vážně někoho zajímá?

K mottu autorky - tak prostě /radši/ nepište.

0/0
22.10.2011 15:07

Eva_Pallotto

Re: Vím,

K příspěvku diskutujícího: Tak to prostě /radši/ nečtěte. ;-)

Božínku božínku, to jsou starosti.... Pallottka si prostě píše blogísek - koho to zajímá, ten si ho přečte, koho to nezajímá, ten jde štrykovat, venčit Alíka nebo si jde číst jinej blogísek jiný blondýny o tématech, která zajímají jeho...

Ještě nějaké dotazy? :-)

0/0
24.10.2011 6:53

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

pekna uvaha, dobre

a abych si rpihral polivcicku: kdyz uz to beres takto prirodne, evolucne a vubec, doporucuji "neschovavat vsechna vejce v jednom kosiku" a urychlene udelat kolonie na mesici a Marsu, aby lidstvo zustalo, az do Zeme baci kometa. jen, jestli to stihneme do 21. 12. pristiho roku ;-D;-D

0/0
21.10.2011 11:50

Eva_Pallotto

Re: pekna uvaha, dobre

Pravda pravdoucí. Diverzifikace rizik, to je zásada nejzásadnější :-))))

0/0
24.10.2011 6:54

Roughneck

Byt s jednim parnerem neni otazka vyhodnosti, ale rozvoje...

osobnosti. Zeny by se NIKDY nedostaly tak daleko, kdyby zily v poligamni spolecnosti. S pozdravem, R&R

0/0
19.10.2011 20:32

Tuubeen

Re: Byt s jednim parnerem neni otazka vyhodnosti, ale rozvoje...

Proč ne? I národy, kde vládly ženy, byly polygamní...

0/0
20.10.2011 3:40

Eva_Pallotto

Re: Byt s jednim parnerem neni otazka vyhodnosti, ale rozvoje...

On má rozvoj osobnosti něco společného s tím, jaký druh partnerských svazků je zrovna v módě?

Aj vaj, jdu si doma manžely a manželky, abych v tom směru náhodou něco nezanedbala! :-)

0/0
24.10.2011 6:57

SYETEY-KOTZOUR

proč ne monogamie?

každý přece ví, že mono je houby poslech. Stereo je stereo. :-) I když někdy se nedá poslouchat ani ta jedna. :-)

0/0
19.10.2011 18:29

oslik

Re: proč ne monogamie?

Kdepak je stereo... Dnes frčí 5.1. ;-D

0/0
19.10.2011 18:39

Egerie

Re: proč ne monogamie?

;-D domácí hádka stereo? ňákej statečnej ;-);-D

0/0
19.10.2011 21:26

Jan Veselý

Buďte! Je to výhodné!

Jinak budete mít několik tchýní, bu bu bu! ;-)

+1/0
19.10.2011 3:26

oslik

Re: Buďte! Je to výhodné!

Problém tchýní lze elegantně vyřešit tak, že si člověk najde sirotky. :-)

0/0
19.10.2011 9:44

SYETEY-KOTZOUR

Re: Buďte! Je to výhodné!

už vidím inzerát....hledám 2 atraktivní ženy sirotky, ideálně dvojčata, zn. jen vážně;-D

0/0
19.10.2011 16:41

Jan Veselý

Re: Buďte! Je to výhodné!

;-D Takhle se to nedělá, to by bylo neurvalé. Vyjděte z toho, že střední věk dožití ženy je 82 let a tedy když vezmeme v úvahu i romskou populaci, děti budou tak o 14-15 let mladší.

Takže inzerát bude "Hledám 2 atraktivní ženy, věk nad 68 let, zn. jen vážně."

 

Takové podle statistiky budou v průměru určitě "sirotci po matce". Šlo přece jen o tchýně, s tchány problém snad nebývá. :-P

0/0
20.10.2011 4:18

Egerie

Re: Buďte! Je to výhodné!

;-D;-D;-DR^

0/0
19.10.2011 21:23

POToole

No já vidím

jednu velkou nevýhodu polygamie u těch tlup hlavně v tom, že logicky budou degenerovat, pokud ty geny nebudou pořádně míchat... A uznej, degenerovaný kmen to bude mít móc těžký přežít... :-) Pěkná úvaha. R^

+2/0
19.10.2011 2:32

Gmurr

Re: No já vidím

Presne tak. Proto ke plygamie tak trochu nelogicka.....:-)

0/0
19.10.2011 7:14

oslik

Re: No já vidím

Jenže v polygamních společnostech to dost často (avšak nikoliv vždy, například u muslimů ne) funguje tak, že hostu jsou nabídnuty manželky, případně manžel se příliš nestará o to, s kým se některá z jeho manželek vyspí, ale děti z toho vzešlé považuje za své, atp. V těchto společnostech také degenerace nehrozí.

0/0
19.10.2011 9:47

Gmurr

Re: No já vidím

HEZKE!

V polygamnich spolecnostech vlastne vladne polyandrie! HA!R^

0/0
19.10.2011 10:29

oslik

Re: No já vidím

;-D Houby. Polyandrie samotná je dost vzácná (protože nepřirozená, dochází k ní spíš z nouze), častější je polygynie. Nebo prostě polygamie. Alfa chlap je prostě alfa chlap, a respektujou to i zvířata (ve vztahu k člověku). Tak to respektujte taky. :-P

0/0
19.10.2011 10:39

Egerie

Re: No já vidím

proč by Gmur měla respektovat, co respektujou zvířata? ;-D postrádám logiku ;-)

0/0
19.10.2011 21:28

oslik

Re: No já vidím

Já nikoliv. ;-)

0/0
19.10.2011 21:34

Egerie

Re: No já vidím

Takže regulérní sprosťák? :-) (tomu se mi původně nechtělo věřit... ;-))

Jinak logika věci je následná: Pánbůh tvořil od nejjednodušších k nejsložitějším... :-), je fakt, že Adamovi říkal něco o tom, že má vládu nad tím, co bylo stvořeno před ním,  ALE... naposledy byla stvořena ŽENA ;-D;-)!

0/0
19.10.2011 21:46

oslik

Re: No já vidím

Takže vy věříte, ale nechce se vám? No to budete mít u Pána Boha pěkně pošramocené a posunete se na druhé místo - za muže!

0/0
19.10.2011 21:50

Egerie

Re: No já vidím

to jsem ráda, že jste to pojal s humorem ;-) (pověstným ;-D...)

a klídek, jsem ateistka, jen rozvíjím pohádku... :-)

0/0
19.10.2011 21:56

Tuubeen

Re: No já vidím

Nabízení manželek hostům je spíš projev kandaulismu ;-D , v lidských společnostech se vzdor mýtům téměř nevyskytuje (a to dokonce ani u Inuitů, o nichž se to tvrdívá nejčastěji, ne).

Jinak genetická variabilita je vždycky zajištěna "odskoky" žen polygamního muže, ještě častěji rozvody a opakovanými sňatky .

0/0
19.10.2011 12:37

Astaroth

Re: No já vidím

No pri prumernem poctu deti 1-2 na zenu je nejaka genova variabilita zde zcela irelevantni.

0/0
19.10.2011 12:58

nocenka

Re: No já vidím

no, náhodou takový Island před pár stoletími...;-D

0/0
19.10.2011 16:36

Gmurr

Re: No já vidím

U tech profanovanych polygamnich spolecnosti, vam stale nedochazi, ze i zeny maji spousty sexulanich partneru. Pokud nesprislo na radu nasili.

A taky, ponevadz se rodi odjakziva stejny pocet zen a muzu, je polygamie , tu jakou mate na mysli nelogicka a naprosto neprirozena.

V drivejsich dobach bylo uplne jedno, s kym zena spi a kolik ma partneru.Sama si je vyhledavala.

0/0
20.10.2011 10:39

Ježikača

ano, ano.

meze se nekladou, račte si vybrat. a koukejte to taky ustát. tak to asi myslíte, ne?:-)

0/0
18.10.2011 23:38

Eva_Pallotto

Re: ano, ano.

jj, přesně. R^ Kdo není schopný ustát svá vlastní rozhodnutí a životní volby, ten má takňák tak trošííínku problémeček... :-)

0/0
18.10.2011 23:56

habit-.!..

... souhlas, ostatně historicky prověřená zkušenost...

... všechny systémy, které chtěly obstát v náročných podmínkách, tlačily lidi do monogamních svazků - koneckonců Desatero na tom taky staví... je to nejpřirozenější lidská vazba, a  systémy, které se od ní odvrátily, zpravidla zanikly... ostatně ne nadarmo řada lidí poukazuje na jisté podobnosti mezi dnešní Evropou a Římskou říší před rozpadem...

+1/0
18.10.2011 23:34

Eva_Pallotto

Re: ... souhlas, ostatně historicky prověřená zkušenost...

Že by se Řím rozpadl kvůli morální "nevázanosti", to je takový blud, to není pravda ani trošínku. ;-)

0/0
18.10.2011 23:58

Tuubeen

Re: ... souhlas, ostatně historicky prověřená zkušenost...

Desatero staví na monogamii?! 8-o

0/0
19.10.2011 12:39

Tipeq

výhodné určitě

ekonomicky, organizačně... ovšem kdo napíše, že nikdy neměl(a) chut zapytlačit, ten kecá;-)

0/0
18.10.2011 23:10

Eva_Pallotto

Re: výhodné určitě

Já ale píšu výhradně o tom, co je (snad) výhodné pro lidstvo jako celek, tj. organizačně a geneticky .... co je výhodné pro jednotlivce, to je trochu komplikovanější.... tam se střetávají taková ta individuální - chtěl by/ měl by/ realita možností / okolnosti / osobnost partnera / životní cíle / víra / reprodukční záměry / x milionu dalších věcí... ;-)

0/0
19.10.2011 0:03

iluminat

monogamie nebo ne, deti se nerodi jako ze tata si vezme mamu

a je miminko. On si tata klidne vezme mamu, ale ouha! opravdovy tata je soused. To je jak se zda docela zdrave, jelikoz momentalni alfa je zitra omegou a naopak. Co je inteligence to je u boha. Zatim to nikdo poradnne nezformuloval co to ma byt, to jsou jenom shody  okolnosti, dnesni inzenyr by  byl pred sto lety na lejno.

0/0
18.10.2011 22:45

Eva_Pallotto

Re: monogamie nebo ne, deti se nerodi jako ze tata si vezme mamu

Pokud je pak "opravdový táta" tátou někde jinde, třeba u paní sousedky, pak to do tý mý teórie zapadá... (aby nejrůznějších alf a omeg bylo co nejvíce, tj. největší šance na to, že až se podmínky změní, alespoň někdo tou alfou fakt bude). :-)

Pokud ne, tak pak je to zcela proti zájmům lidstva! :-)

0/0
19.10.2011 0:06

Kristova_noha

Nuda...!!!

0/0
18.10.2011 22:30

Eva_Pallotto

Re: Nuda...!!!

I Vy, Kristova noho?! No, to se mi snad ani nechce věřit. To je naprosto nemožná věc, aby někdo četl moje řádky a nudil se u toho. Nejste Vy nemocen? :-) ;-):-)

0/0
19.10.2011 0:08

strycek-Joe LLC

Úplně nejvýhodnější je

nesouložit vůbec Rv

0/0
18.10.2011 21:02

dolch

Re: Úplně nejvýhodnější je

Ani se soudružkama?

0/0
18.10.2011 22:51

SYETEY-KOTZOUR

Re: Úplně nejvýhodnější je

se soudružkama jooooo, to je družba;-D

0/0
19.10.2011 16:42

Egerie

Re: Úplně nejvýhodnější je

;-DR^

0/0
19.10.2011 21:27

Eva_Pallotto

Re: Úplně nejvýhodnější je

Pokud trpíte nějakou zákeřnou genetickou chorobou, například patologickou malformací dopaminových receptorů, projevující se mimo jiné chorobným pesimismem, tak to pak ano, to je pak lepší neriskovat a nepouštět to do dalších generací. Raději souložení nechat druhejm a dát se třeba na zahrádkaření. :-)

0/0
19.10.2011 0:13

Lady Humussprey

Vaše důvody pro monogamii znějí rozumě, co však v dobách,

kdy je těsně po válce a třeba na tři ženy zbude jeden muž? Potom polygamie má své výhody, už pro rychlejší náhradu za padlé. Další důvod, který mluví pro polygamii, je kvalita muže. Určitě bych se raději dělila s jinými třemi ženami o muže, jako je Kaddáfí, než mít pro sebe něco , jako je Drábek. Jiná situace je, když třeba vdova si potřebuje sehnat milence, ale chce se i vdát, když najde vhodného partnera. Nemůže se ovšem mezitím stát pověstnou rajdou. Moc se mi líbí pro takové situace zvyk Židů, že si vdova dá do okna svíčku. Navenek to vypadá, jako trýznění za nebožtíka, ale místní chlapi vědí své.

0/0
18.10.2011 19:23

Eva_Pallotto

Re: Vaše důvody pro monogamii znějí rozumě, co však v dobách,

Ano, války jsou určitě specifická situace, to pak platí úplně jiná pravidla.

I s tím zbytkem souhlasím - ale jak píšu - vybrat si toho "nejlepšího" Alfu platí, pokud se nechystá žádná změna prostředí. Pokud si například před lety Petra zvolila Alfu Jirku, pak dnes, po změně politické situace, je to všechno úplně jinak. A dávná Alfa není Alfou, ale Omegou. Tedy- bude-li mít jejich potomek (ne, že bych to někomu přála) buldozeří genetickou výbavičku, pak to docela prohrála... (možná) .... protože situace se změnila a buldozery už nejsou v politice až tak úspěšné, jak se dočasně jevilo....

Proto je vyloženě mrháním potenciálem, pokud si z deseti dívek osm zvolí Jirku a všechny jejich děti jsou buldozery. K plození se pak třeba nedostane jemný, inteligentní a kultivovaný Tadeáš, který třeba mohl dát život jinému druhu politika, který by lidstvo spasil před nezadržitelným koncem......

(Ne, že mi sem někdo začnete tahat politiku! Toto je jen názorná ukázka! :-)

+1/0
18.10.2011 20:08



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.