Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlastimil.Kornas

DMS

Co já?Nic.

Nemá to žádný smysl.Stejně jako integrace cikánů.

Afrika Afričanům a jejich kultuře.Proto ze Zimbabwe odsunuli bílé farmáře /za naprostého ticha jindy vyřvávajících pseudohumanistických organizací/ a začli si žít po svojemu.Prostě ten hladomor a nafouklá bříška tak nějak k Africe patří.

0/0
6.9.2011 0:10

aby diskuse neměly sysl

Re: DMS

A Indie Romům.

0/0
6.9.2011 2:44

kiritko

darwinismus a stereotypizace

souhlasim s tim, že komu není rady, tomu není pomoci. Nepředpokládám, že na to píšeš dipomku, ale i tak je tvůj článek dost plochej - zajímalo by mě z čeho čerpáš info, byla jsi v Africe? Kde konkrétně? Kde konkrétně se toto stalo? Je důležité to konkretizovat...Za situaci v Africe určitě může i severoatlantická společnost, protože do ní hodně zasahuje. Myslím, že "misionářské" projekty smysl mají, protože jen vzdělání a osvěta pomůže Afričanům zjednat si na svém kontinentě pořádek. Na druhou stranu - jak se vám pracuje, když je venku 30 stupňu? - mně nic moc. Černoši jsou taky hodně temperamentní lidi, umí se vášnivě milovat i válčit. Teoreticky bychom je měli nechat ať si pomůžou sami, ale zdá se, že jediný způsob jak si umí pomoct je přestěhovat se do Evropy (což chápu, ale vzhledem ke kulturní propasti to nevítám). Moc zajímavý film je Hotel Rwanda, doporučuju a zároveň se vrátim na začátek svého komentáře - tvůj článek je hodně plochej, problematika Afriky je složitější

0/0
31.8.2011 2:07

CART09

Smutné, ale pravdivé

takové příběhy o koncích projektů, které běžely celá léta, všichni si mysleli, že dobrý, vyřešeno, a ono za pár let všechno "back to square one", bohužel slýchám ze všech stran... Zavlažovací projekty, výukové projekty, školy, nemocnice...

To si pak člověk opravdu říká, proč posílat peníze, když z toho půlku sežere nějaká místní milice (a tím místním paradoxně ještě uškodím), a druhá, která se třeba i dostane k potřebným, skončí zrezlá v příkopu hned vedle toho dítěte s nafouklým bříškem z titulní strany...

0/0
18.8.2011 15:17

forEd38

yes

uplny souhlas, moc dobre napsano... Jedina cesta je jak to delali ty francouzi... ale pro ty africany je to cesta kterou nechteji. Posilat penize je uplne zbytecne, posilat ucitele a dobrovolniky ktere by je naucili zit a myslet logicky to je spravna cesta. S tou matkou Terezou je to diskutabilni a vubec se to tam nehodi, ale podstata clanku je skutecne dobra hlavne proto ze to je postavene na konkretnim prikladu toho francouze.

Ja osobne si myslim ze lidi by spis mely pomahat svym spouobcanum doma, predevsim tem kteri se ocitaji ve spatne situaci ne svym pricinenim. Nemyslim tym notoricke nemakacenky. Ta pomoc by ale mela byt spis tak ze by ty moudrejsi naucili ty nestastniky jak si musou pomoci sami...

Vase myslenky jsou moc a moc dobre, jenom je skoda ze v krizovych mistech sveta se takove dobre myslenky a snahy asi tezko uchyti. Ale to je jejich vec jako se rozhodnou.

+1/0
7.8.2011 16:43

forEd38

Re: yes

Take je chybou tech prachacu kteri tam cpou penize hlavne kvuly sve popularite. Treba takovy Bill Gates; ten vydelava miliony a biliony zejmena na americkem trhu protoze jenom americane poctive kupujou Microsoft vyrobky. Jinde ve svete se vetsinou kradou a ilegalne kopiruji. A kde pak jde jeho dobrocinna aktivita? Do ruznych mist sveta kde penizky mizeji beze dna. Take filmove hvezdy ktere vydelaji miliony na domacim trhu. Kde jde jejich dobrocinnost? Nekde pryc daleko kde zmizi bez vysledku. Tydle lidi delaji "dobrocinnost" pro televizni kamery. Ty prachaci by meli delat dobrocinnost pro spolecnost ktera jim umoznila vydelat ty penize. Vzdyt i v USA je spousta lidi kteri nemaji co jist, skol ktere nemaji penize atd... Ale opet, ne davat lidem penize ale naucit je, vzdelavat a umoznit aby si umeli pomoci sami...R^

0/0
7.8.2011 16:45

Brutvann

Jo, k té otázce na konci : neposílám tam nic !!!

Když tak pomůžu našim potřebným lidem zde.....:-)[>-]

+2/0
4.8.2011 9:41

Brutvann

To jsou prostě geny

Když pustíme černochy sem, udělají Afriku tady - a bílí   je budou muset živit, protože jsme si rovni, ne ?  [>-]

+3/0
4.8.2011 9:37

Vohon

Ono je to na srdce,ale i na hlavu.

V jediném TV šotu vidět hladem umírající dítě a přitom slyšet,jak stovky tisíc lidí utíkají před hladomorem(kam?).Nevím přesně,kdo řekl,že když zahyne jeden člověk,je to tragedie,ale když zahyne milion,je to statistika.Je téměř naším národním zvykem "zaujímat stanoviska",stát na jedné či druhé straně,"objektivně" se subjektivně vyjadřovat k čemukoliv.Přiznávám,že i já bývám tímhle postižen.Jenže na dané téma - Somálsko -subjektivně vůbec nevím,co bych dokázal objektivně říct.Mám bijící srdce,ale mám i mozek,ve kterém mám víc než násobilku.

0/0
4.8.2011 1:28

Ježikača

kolonisté prý

buď do Afriky neměli přijít, nebo neměli nikdy odejít. aneb známé heslo z Malého prince: jsi zodpovědný za to, cos k sobě připoutal. ale jistěže to nepůjde snadno, pokud to půjde vůbec. moc států, moc kmenů, moc diktátorů. nedá se použít systém obecně platný a dlouhodobě vůbec ne. špatný.

0/0
3.8.2011 23:03

o vaše názory nestojíme

Re: kolonisté prý

Kolonisté v subsaharské Africe byli už před Evropany - trh s otroky měli vždycky pevně v ruce Arabové.

+2/0
4.8.2011 0:56

Ježikača

Re: kolonisté prý

to je pravda, ale nedělali takové změny v zemi, hospodářské, politické, náboženské. v takovém rozsahu určitě ne.

0/0
4.8.2011 1:02

Pepan A2

Re: kolonisté prý

To máte pravdu. oni se jenom objevili, nalovili otroky a odešli, přičemž zbylé obyvatelstvo nechali jejich osudu. A je docela možné, že ten nadpočet dětí, které africké ženy rodí, měl kompenzovat ty otrokářské odchyty. Jenže obchod s otroky je skoro potlačen, zatímco nadstandartní porodnost zůstala.

+1/0
4.8.2011 9:11

Ježikača

Re: kolonisté prý

to je zajímavá myšlenka. u nás byly rodiny o pěti, sedmi dětech celkem běžné ještě do dob našich prarodičů.

0/0
4.8.2011 9:40

Tuubeen

Re: kolonisté prý

V dobách, o kterých mluvíte, rodily africké ženy asi o polovinu dětí méně, než ženy české. Čím méně jich porodily, tím víc jich totiž přežilo. Vysvětlovala jsem to v článku http://sadio.blog.idnes.cz/c/202793/Liny-jako-Somalec.html .

0/0
4.8.2011 11:04

Tuubeen

Re: kolonisté prý

Ne? A co Zanzibar, Somálsko, Mauretánie? Co takoví Almorávidé?

0/0
4.8.2011 11:02

Ježikača

Re: kolonisté prý

prosím popište, co máte konkrétně na mysli. já měla násilnou katolizaci, zavlečení technologií, které místní neumí a nepovažují za nutné po dosloužení  likvidovat, takže zasírají krajinu, univerzitní výchovu a podporu diktátorů poplatných Evropě a USA. vím, že byla dlouhá období, kdy části Afriky kolonizovali Arabové, ale v historii to myslím nemělo takový dopad jako kolonizace v posledních 200 letech prováděná zejména Evropany

0/0
4.8.2011 13:26

Tuubeen

Re: kolonisté prý

Myslím, že z hlediska kultury to mělo dopad ne možná tak ničivý, ale rozhodně velmi významný. Pomineme-li výrazné míšení populací, zůstává vliv na jazyk (svahilština, západoafrické jazyky). Islamizace sice zpravidla nebyla přímo násilná, ale islám byl dobrou záminkou např. pro sociální bouře v době fulbského džihádu (pravděpodobně by proběhly i bez něho, no ale otrokářství by jistě taky nepotřebaovalo jako záminku spásu duší ubohých divochů křtem a zotročením). Arabské písmo se v nejrůznějších úpravách používalo pro arabské jazyky minimálně od 11. století, administrativa velkých říší přešla na arabský typ také celkem brzy poté, co vládnoucí vrstvy přejaly islám. Stgředověká africká univerzitní výchova možná nebyla přímo arabská, ale kde byly kořeny madrasy Sankoré? A nezaložili snad Peršané na východním pobřeží Afriky říši Zendž, nevznikaly tam pak sultanáty, politicky i ekonomicky závislé na arabských zemích? Zanzibar patřil ománskému sultánovi ještě někdy v polovině 19. století.

0/0
5.8.2011 12:36

Tuubeen

Re: kolonisté prý

Takže snad se nám dnaska z naší perspektivy zdá, že evropská kolonizace byla významnější - a z dnešního pohledu také je - ale ještě před těmi dvěma sty lety to tak možná nebylo... Těžko posoudit, který z vlivů byl důležitější a více či méně devastující.

0/0
5.8.2011 12:37

Ježikača

Re: kolonisté prý

já se domnívám, že ten euro-americký v posledních 200 letech. protože všechno šlo moc rychle a nestačilo se vžít a zaužívat. když koloniální vliv přetrvá několik století, přejme místní obyvatelstvo některé způsoby, protože jim rozumí a používá je ke svému prospěchu. když to jde moc rychle a krátce, věci a styl života vytržený z kontextu je bez logiky a napáchá největší škody. ten nejbanálnější příklad: plast. tam, kde si na něj lidé zvykali od jeho vynálezu, vědí, že jej musí  uklidit a likvidovat, jinak je zasype. hory plastových lahví v poušti a na plážích, kozy žeroucí v uličkách Hurgády igelitové pytle...

0/0
7.8.2011 19:26

Lady Humussprey

Pro Afriku nemá řešení Západ. Čína ji pomalu kolonizuje

Věřím, že ini si s ní poradí. Tam jsou s potížisty, typu nějakého disentu, nebo občanské iniciativy, rychle hotoví..Žádné přelidňování nebude. Já osobně bych jim zavedla zákon, že smějí mít jedno dítě na deset koz, jinam alou na potrat.

0/0
3.8.2011 22:50

Eva_Pallotto

Re: Pro Afriku nemá řešení Západ. Čína ji pomalu kolonizuje

A jak byste se tvářila na povinnou inseminaci? Vymíráme! VYMÍRÁME!

No jistě chápete, že se to musí řešit....

0/0
3.8.2011 23:04

Lady Humussprey

Re: Pro Afriku nemá řešení Západ. Čína ji pomalu kolonizuje

Mě řízená porodnost problém nedělá. Též ne eugenika, nepovolit v některém případě potomka vůbec.Čína toto pochopila a zavádí a dobývá svět a potom jsou národy, které to nechápou a tak postupně s povrchu země zmizí.

0/0
3.8.2011 23:24

Lady Humussprey

Re: Pro Afriku nemá řešení Západ. Čína ji pomalu kolonizuje

opr. "Mně".

0/0
3.8.2011 23:26

Tuubeen

Re: Pro Afriku nemá řešení Západ. Čína ji pomalu kolonizuje

Čína dobývá svět právě proto.  Číňané, kteří odcházejí do Afriky, se netají tím, že jdou do emigrace proto, aby mohli mít víc než jen jedno dítě. Ti, co zůstali, mají naopak problém s tím, že nemají ženy. Bohatší to řeší únosy Vietnamek, chudší mají smůlu.

+1/0
4.8.2011 11:08

Tuubeen

Re: Pro Afriku nemá řešení Západ. Čína ji pomalu kolonizuje

To je nesmysl. To byste totiž musel nejdřív zavést evidenci obyvatel, a ta nefunguje. A i kdybyste ji zavedl, kdo bude asi tak sčítat děti kočovníkům někde v pustinách? Musel byste si taky vypěstovat síť udavačů... No a v demokratických zemích, tam by tohle neprošlo vůbec.

0/0
4.8.2011 11:06

Romiiik11

Přispějte na zdejší bílé obyvatelstvo, to má problémy s

reprodukcí. Až tu jednou budou důchodci chcípat hlady (protože na ně nebude nikdo makat), tak jsem zvědav, kdo pošle humanitární pomoc nám. V Africe je lidí dost a nemáme s nimi společného vůbec nic. Ať se tam porovnají sami.

+1/0
3.8.2011 22:17

Pepan A2

Re: Přispějte na zdejší bílé obyvatelstvo, to má problémy s

Příspěvky už fungují. Do Evropy se stěhují tisíce kvalitních inseminátorů. kteří oplodní bílé ženy až už bílí samci nebudou moci.

+2/0
4.8.2011 9:14

CarolusMagnus

Proč bych měl přispívat na obyvatelstvo,

které se za dvacet let zdvojnásobí ?  Proč bych měl přispívat na Afriku, když máme psí útulky ?

+3/0
3.8.2011 21:05

corydoras

Hm, a co jako?

Moc pěkně se dojímáte nad hladovými černoušky a vlastní ušlechtilostí. Jak pravila Boženka: "Statečná to žena."

Máte-li takový přetlak citů a hotovosti, koukněte se do nějakého českého děcáku a podpořte čerstvého maturanta příspěvkem na noťas nebo roztomilá cikáňata výletem k móři. Barevně to vyjde na stejno a docela upřímě projeví vděčnost v lidské řeči.

Obecně vzato je mi tenhle veřejně projevovaný altruismus přes půl zeměkoule docela proti srsti. Jestliže toužíte cpát svůj kredit do černoušků spánembohem šup tam s ním; jak říkali soudruzi: Váš pusť, váša rabóta. Co Vás ovšem vede k tomu ještě se s tím chlubit je mi prostou záhadou.

+7/0
3.8.2011 20:19

Eva_Pallotto

Re: Hm, a co jako?

Ups. Mám pro Vás znepokojující informaci... nějakým nedopatřením jste se dostal na MŮJ blog. Chápu, že Vás to rozčílilo, ale s tím já toho mnoho nenadělám...

+4/0
3.8.2011 20:29

corydoras

Re: Hm, a co jako?

Pěkné. Dostal jsem co zasloužil. Přečetl jsem si pečlivě Vaše reakce na příspěvky a zdá se, že Vám začínám malinko rozumět. Máte podobný styl vyjadřování a přístup k životu jako ta naše sebranka expatů. Předpokládám, že jste hodně cestovala, nějakou dobu strávila v zahraničí a možná máte manžela "inostránce", není-li pravda? Možná jsem malinko nechal cloumat nevoli svým majestátem ale inu což; i já jsem jenom malinký človíček a také mám duši a srdce.

+1/0
3.8.2011 21:02

Kolokol

Re: Hm, a co jako?

Já spiš myslím, že jste ten blog vůbec nečetl. Možná jsem natvrdlý, ale v celém článku nevyznělo nic, kde by se autorka dojímala nad hladovými černoušky.............

+1/0
3.8.2011 21:13

Eva_Pallotto

Re: Hm, a co jako?

Eš. Já jsem taky jen malilinkatá člověčka. :-)

A ano, můj manžel je Američan s italskými kořeny; a ano, žila jsem deset let v USA. Neřekla bych, že expati jsou "sebranka", ale pokud náhodou jsou, i tak se mezi nimi cítím dobře. Ano, správně jste odhadl i to, že mám asi hodně podobný přístup k životu jako oni. (resp. většina z nich)

Vy jste nejen malinký človíček s duší a srdcem, vy jste navíc i vědma! R^ Vsaďte si Sportku! :-)

+3/0
3.8.2011 21:31

stepulka

Na Afriku nepřispívám

a ani by mne to nenapadlo. Z důvodů uvedených v článku. Ano, africký hladomor řešení nemá.

Raději přispěji v Česku na slepé děti.

+6/0
3.8.2011 19:52

newstagger

NEJHORŠÍ JE, ŽE ČLOVĚK SE ROZLEZL ÚPLNĚ VŠUDE

jak potkan a navíc se stejně chová, koukal jsem na dokument jak do kolonie potkanů pumpovali žrádlo - pořád rostla až najednou prásk a servali se, požrali mladé že jich zbyla asi desetina.Koukat na to bylo docela eklhaft, ale mám dojem, že něco podobného straší v budoucnosti lidstva

+2/0
3.8.2011 19:50

alive

Re: NEJHORŠÍ JE, ŽE ČLOVĚK SE ROZLEZL ÚPLNĚ VŠUDE

Je mi opravdu líto utrpení těch malých, které nezavinily to, že přišly na svět. Jejich konkrétní situaci je nutno řešit, ale dalším krokem by mělo být velmi nekompromisní řešení zvyšování popale Země.

Určitě největším problémem lidstva nejsou války, hladomory, přírodní nebo technologické katastraofy, nevyléčitelné choroby či epidemie, vyčerpání přírodních zdrojů, zkorumpovaní politici...dosaďte si cokoliv dalšího, ale je to  jednoznačně přelidnění této planety.

To je stěžejní téma, které, pokud nebude řešeno (a do jeho řešení se pustila jen Čína, ať se nám to konkrétně líbí nebo ne), způsobí definitivní zánik lidstva a to dřív, než si to představíme, Kdysi jsem slyšela trefné přirovnání, že lidé jsou něco jako plíseň na planetě Zemi. Čím jsem starší, tím víc s tím souhlasím.

0/0
8.8.2011 18:23

alive

Re: NEJHORŠÍ JE, ŽE ČLOVĚK SE ROZLEZL ÚPLNĚ VŠUDE

oprava 2. řádek: populace

0/0
8.8.2011 22:47

isabell

...

Už před více než dvaceti lety byly k vidění obrázky hladovějících černoušků s vystouplými bříšky a babička mi nutila králíka se slovy: koukej jíst, podívej na ty chudinky, víš co by ony za to daly? ( neuspěla, masová jsem prostě nebyla).

Unicefu jsem přispívala pravidelně, prostě si strhával určitou částku z mého konta, (i moje maminka nám se sestrou kupovala hračky, z jejichž ceny se část přesouvala na pomoc dětem).

Poté, co jsem si zjistila, i s pomocí kamaráda, který pro unicef pracoval, kam míří většina vybraných peněz, jsem trvalý příkaz zrušila.

 A poté, co jsem procestovala hodně afrických zemí a to nikoliv jen jako turista, mě nějaké hladové děti nechávají naprosto chladnou, byť jsem sama máma a v hloubi srdce s nimi soucítím....

Bohužel tam, kde se ani po mnoha a mnoha letech osvěty, lidské, lékové, potravinové i finanční pomoci prakticky nic nezměnilo, opravdu nemá nadále cenu plýtvat zdroji, které navíc mohou brzy chybět i v "civilizovanějším" světě.

+8/0
3.8.2011 19:47

BobSenklar

Nic dávat nebudu,

tady máme dost lidí, kteří potřebují taky pomoc!

+3/0
3.8.2011 19:26

o vaše názory nestojíme

Ani cent! Dobročinnost začíná doma

Když můžu, pomůžu své rodině, případně přátelům a sousedům. To jsou totiž lidi, kteří zase pomůžou mně, kdybych něco potřebovala.

+3/0
3.8.2011 19:23

Eva_Pallotto

Re: Ani cent! Dobročinnost začíná doma

Ano, jsou lidé, kteří si pomoc pletou s investicemi... Nic proti, ale opravdová pomoc se pozná podle toho, že je nezištná...

+3/0
3.8.2011 19:30

o vaše názory nestojíme

Re: Ani cent! Dobročinnost začíná doma

Ach, jak ušlechtilé! Pokud máte neomezené zdroje peněz, můžete je samozřejmě pumpovat do lidí, kteří se na vás vykašlou, až vám bude ouvej - a to je občas každému.

+3/0
3.8.2011 19:33

myskamiki

mno

ono by se na to dalo nahlizet stejne jak to delate Vy, jen s vetsim odstupem ;-) Dnesni pomoc jinde ve svete, se nam muze, ale i nemusi, vratit v budocnosti v situaci, o ktere nevime, ze nastane. A ze jsou dejiny prekvapivych paradoxu plne ;-)

+1/0
3.8.2011 19:36

o vaše názory nestojíme

Re: mno

Například že ti, kdo hladomor přežijí, doveslujou do Itálie a budou tam zapalovat pneumatiky a mlátit policajty?

+4/0
3.8.2011 19:38

myskamiki

Re: mno

zalezi jak daleko do budocnosti se divate ;-) Vsechno zle je k necemu dobre, tak jako je cesta do pekel dlazdena dobrymi umysly. Kdo vi?

+1/0
3.8.2011 19:46

o vaše názory nestojíme

Re: mno

Já zase myslím, že většina zla není dobrá k ničemu.

+3/0
3.8.2011 20:00

Eva_Pallotto

Re: mno

A to si myslíte mylně. Při Vaší inteligenci by Vám nemělo dělat problém domyslet nějaké to "dobro" u každého ze "zel"...

Jo... a mám pro Vás dárek... momentíček...

+2/0
3.8.2011 20:08

Eva_Pallotto

Re: mno

Tady dáreček: http://alturl.com/ofe6i

Králík nebyl. Budu Vám muset stačit já. :-)))

+2/0
3.8.2011 20:11

o vaše názory nestojíme

Re: mno

Proč si myslíte, že Vaše kvapem vadnoucí půvaby někoho zajímají? Za ty pytle pod očima budete muset platit jako extra bagáž.

+2/0
3.8.2011 20:17



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.