Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

4x zabanovany Pusher

Klobouk dolu

kazdy clovek vi, ze ono "scitani" je k nicemu. Malokdo to rekne nahlas. Poklona.

0/0
31.3.2011 13:00

1888

Zemi pry obchazi

plno nepravych scitacich komisaru. Zeptal jsem se tedy inspektorky jak se jmenuje predseda statistickeho uradu. Ona mi sdelila ze se o takove veci nezajima. Hned jsem k ni pojal plnou duveru.   Sdelila mi ze jeji tchyne ma  obavy, ze si vsechny uvedene udaje prijde nekdo zkontrolovat. Ona ji ale uklidnila, ze neco takoveho nepripada v uvahu, protoze by to statisticky urad financne zrujnovalo. Pri vyplnovani jsem uz byl klidny.

0/0
18.3.2011 0:55

tanto

sčítání ovcí

Dobrý den,prostudování některých textů na webu mě vedlo k emotivní nepředloženosti a inspektorku ,která se dostavila o den dříve než napsala ,jsem odmítl, a bylo to.Vůbec mě to netěší.No, není mi s toho právě nejlíp.Spíš mi vadí,že jsem se nechal ovlivnit a jednaj pod vlivem emocí.Došel jsem k tomu,že bojovat proti monstru systému jde pouze  bojem neustálého osvobozování vlastního myšlení a úsudku.A ještě jedna věc:žít vlastní život je důležitější než bojovat proti větrným mlýnům.Avšak, to je  skutečnost na kterou všichni utlačitelé spoléhají:že chceme klid i za cenu nadvlády.Všichni lidé nadávají na sčítání, a všichni to vyplní.Když ,ale vím co se děje ve světě ,připadá mi to jako prkotina.Podívejte se na dokument:Válka kterou nevidíte.lze vidět na dokumentární tv.A čtěte inespravy.sk. Tanto

0/0
17.3.2011 21:49

1888

Re: sčítání ovcí

Scitani lidu by si nikdo nemel plest se scitanim ovci, ktere saha do nejstarsiho davnoveku a uzce souvisi se vznikem matematiky. Pasaci pouzivali tzv. zarezovou ciselnou soustavu. Jedna ovce rovna se jeden zarec na pasakove holi. Tato ciselna soustava prezila mnoho tisicileti a dodnes se pravidelne uziva ve forme carek na tacku  k pocitani vypitych.   Oproti jinym umelym ciselnym soustavam ma tu vyhodu, ze  prehledna i po desatem pivu. Jelikoz jsou pasaci primymi predchudci dnesnich scitacich komisaru, zdalo by se tedy ze jejich nejprirozenejsi pojmenovani by bylo  pro ne  pasaci. K tomu  z nejakeho neznameho duvodu nedoslo coz je velka  skoda.

0/0
18.3.2011 1:30

Belisana

ok

kdyz tak cvaknu tu pokutu. taky se mi to ale vubec, vubec nelibi.

chteji vedet kolik nas je? to mohli zjistit u dorucovani formularu. kolik vas je? 2? Ok, pisu si 2 a hezky den :)

0/0
16.3.2011 2:35

satyricon

Karma

a souhlas

0/0
11.3.2011 17:07

NERATHRATHA

Text mailu na info@scitani.cz

Dobrý den ,dodržování pravidel platí pro všechny , nebo se

snad pletu ? A pokuta až 10 000 Kč je jen pro občany ? Nebo jde o vyhrožování či

zastrašování - jako za komunistů ?15.45-18.00=120 min. ???Přeji hezký den !!! Podle téměř nečitelného čísla

komisaře určitě poznáte , kde k porušení pravidel došlo a kde to také bude včas

napraveno !

0/0
10.3.2011 15:09

1888

Re: Text mailu na info@scitani.cz

Statni organy berou pouze  penezni  pokuty. Kdyz jsem kdysi navrhoval urednici na bernaku, ze si to radsi odsedim nechtela o tom ani slyset. Nikdo kdo neni bezdomovec si pred nimi nemuze byt jisty. Proto  je  u nas tolik bezdomovcu. Urady ale dobre vedi ze bezdomovectvi neni zdaleka pro kazdeho.  Ja se  v noci klepu pod perinou pri devatenacti stupnich nad nulou. Takove jako ja maji urady v hrsti.

0/0
18.3.2011 1:03

pepa játro

ehm

amen sestro. neni co dodat. kromě:

KARMA ++++++++!

0/0
10.3.2011 14:58

KKaty

Mam dotaz, zatim tady, treba se preptam i jinde,

ale dotazniky jsou vyplneny, i za dcery, 2 a 4 roky, ale vyplnila jsem je jednou jedinou vetou, a to: 

K  dohledani na katastralnim, financnim, stabebnim urade, na matrice. U dcer viz. matka. Soukromy majetek je pouze nase vec. Podpis.

Je to pravdive, nic nezamlcuji, vse maji k dispozici. Muzou me i tak pokutovat? Jinak ale vplnovat nehodlam a nebudu.

A pokuta se vztahuje jedna na celou domacnost nebo na kazdeho, tzn. i na kojence?

0/0
10.3.2011 13:53

Astaroth

Re: Mam dotaz, zatim tady, treba se preptam i jinde,

Vzhledem k tomu, ze k datum samotnym se da dostat az po proklamovane "anonymizaci", kdy nejde zpetne dohledat dotycneho, je pokuta za vyplneni spatne, nebo nevyplneni z principu nemozna. Jejim udelenim by porusili co ted tak nahlas vytrubuji. Pokuta je mozna jen za neodevzdani ci dokonce neprijeti.

0/0
10.3.2011 15:06

KKaty

Re: Mam dotaz, zatim tady, treba se preptam i jinde,

Dekuji za odpoved.

0/0
10.3.2011 15:46

vena65

Re: Mam dotaz, zatim tady, treba se preptam i jinde,

Ale i kdyby ..... tak pokuta je za nesplnění povinnosti a ta nastala jen jednou. Kolik formulářů nevyplním by nemělo hrát roli. Takže 10000 max.

0/0
17.3.2011 15:00

SENDIC

je to tunel

O nesmyslnosti sčítání by bylo možné napsat celou story. Je pravdou, že za tuto hloupost nemůže primárně tato vláda, ale vláda, která zde byla před ní. Zřejmě si kdosi přihrál "malou domů". Nicméně tato vláda, když se honosí názvy jež hrubě porušuje, alespoň mohla změnou zákona zrušit nesmyslné nařízení. Pak by jí, na rozdíl za většinu jejích kroků, tleskali snad všichni. Odvolávka některých hloupých panáků na nařízení EU je značně lživá. Stačí si přečíst příslušnou vyhlášku EU viz: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32008R0763:CS:NOT

a zejména bod4. Tady se jasně mluví o tom, že sběr dat metodou sčítání je pouze jednou možnou metodou. Víme, že všechny potřebné údaje v aktualizovaných verzích jsou v registrech státu. Bohužel však při jejich výběru z těchto registrů by nebylo možno přihrát 2,5 miliardy kamarádíčkům. Však oni to chudí lidé a nemocní i důchodci zaplatí....

0/0
9.3.2011 16:49

socbubák

tak

R^

0/0
9.3.2011 14:07

gumidos

Nejsem si jistý

jestli jako argument nesouhlasu či odepření údaje uvést obstojí možnost zneužití.  A je to právě proto, že stát většinu těchto údajů již má v jiných registrech a hlavně je má aktuální a aktualizované.  Zatímco údaje ze sčítání začnou podléhat zvětšující se chybě hned druhý den - např. z důvodu stěhování, výpovědi z práce, dosažení plnoletosti a nástupu do práce, změna zaměstnání, úmrtí, změna pracoviště atd atd. - to všechno jsou změny oproti stavu ke dni sčítání. Po takových 5 a více letech je hodnota konkétních údajů ze sčítání již docela mizerná. Ten, kdo by byl schopen tyto údaje zneužít, by byl jistě schopen si obstarat aktuální z jiných registrů. Kompletní bojkot není tedy efektivní.  Spíše bych neodpovídal na dotazy, chráněné listinou, tedy národnost, náboženství a zejména místo pobytu, které podléhají stejné zaručené svobodě a přitom chce stát vědět místo pobytu v době sčítání, zatímco u náboženství a národnosti svobodu spočívající v nemožnosti údaj zjišťovat, i "připouští".

0/0
9.3.2011 14:01

kOBLICH

Moc by mě zajímalo...

...kolik těch statečných odpůrců sčítání opravdu dodrží slovo a sečíst se nenechá. Řekl bych, podle zkušeností z minulých desetiletí, že asi tak 0,02% ;-D Kdybyste raději sčítací formulář bez velkých řečí hodili do kamen a místo planého žvanění šli něco dělat...

0/0
9.3.2011 13:36

gumidos

Re: Moc by mě zajímalo...

ve výsledcích minulých sčítání, které lze najít na stránkách sčítání jsou vždy uvedeni i počty nesečtených pro jednotlivé otázky. Vždy to byly desítky až stovky tisíc "kusů". Ale není uveden důvo d nesečtení, který mohl být i jiný, než prostě odepření poskytnutí údajů.

0/0
9.3.2011 13:39

Eva_Pallotto

Re: Moc by mě zajímalo...

Problém trochu je, že sečten bude každý, i ten, kdo se sečíst odmítne.

"Dovolím si říct, že by nám vlastně neměl uniknout nikdo. Protože pokud

ten občan nebude zastižen a sám se nepřihlásí ke sčítání, ty

nejzákladnější údaje, to že existuje, že je muž nebo žena a jak je

starý, tak to získáme z registru obyvatel." - pravil šéf sčítání Drápal (http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/sef-scitani-lidu-letos-nam-nikdo-neunikne_192173.html) ---- tj. "oficiálně" se to bude tvářit tak, že vlastně všichni souhlasili....

0/0
9.3.2011 14:22

Mysak007

A jak si to tedy predstavujes?

A jak si to predstavujes, ze stat bude do budoucna planovat nove skoly, skolky nove silnice, zrizeni novych spoju pro cesty do zamestnani atd....

Vysvetli, prosim, jak to ma stat delat, kdyz ty a dalsi budete Scitani bojkotovat?8-o

0/0
9.3.2011 12:27

Eva_Pallotto

Re: A jak si to tedy predstavujes?

Centrální plánování má jednu drobnou chybičku - nikdy nefunguje.

Co se školek týče - Vy snad víte o jedné, která byla postavena na základě výsledků nějakého desetiletého vše-sčítání a její kapacita přesně odpovídá potřebě občanů? Ha ha ha. Jestli to třeba nebude tím, že už rok po sčítání je všechno jinak... Stačí drobná věc jako uzavření malé továrničky za městem a náhle je veškerá statistika k ničemu.

Trh si s takovou volatilitou poradí hravě, pokud mu ovšem nestojí v cestě úředník s bumážkou, štemplem a centrálním plánem za pasem....

0/0
9.3.2011 12:42

sir Humprey XIII.

Re: A jak si to tedy predstavujes?

naprosto souhlas R^

0/0
9.3.2011 13:50

seabow

Re: A jak si to tedy predstavujes?

8-o

To jsou veci, ony s tou tovarnickou ty deti pojdou a prestanou chodit do skolky?

Nebo, ze by chodili porad dal, i kdyz rodice sezenou praci jinde, nebo jsou nezamestnani... Treba vam to jeste nikdo neprozradil, ale u nas se lide za prai moc nestehuji... ;-D

S cim si trh poradi jsou ty tovarnicky, s cim moc ne, je prave ta verejna infrastruktura... a asi se budete divit, ale vetsina jich vznikla prave na zaklade nejakych vstupnich udaju (ne ze se vyskytla nahodne), tam to funguje... tam kde ne, tak prave s temi informacemi neumi pracovat, nebo nechteji - na parcele pro skolku jsou treba kancelare - to nese, tudiz je to trzni - a za penize na skolku se postavi parkoviste... to je ale problem zastupitelstva, ne toho, ze by nemeli informace podle kterych se muzou rozhodovat lepe...

0/0
11.3.2011 19:22

231

Re: A jak si to tedy predstavujes?

Informace pro plánování škol a školek má, protože stát vede matriky a centrální evidenci obyvatel.

Pokud to jsou informace pro stát tak důležité, nezdá se vám divné, že se zjišťují jen jednou za deset let? To fakt dobrá četnost třeba pro plánování mateřských školek do kterých se chodí jen tři roky.

0/0
9.3.2011 12:46

seabow

Re: A jak si to tedy predstavujes?

Kdybys vedel, ze z tech udaju z censu se dela projekce obyvatelstva, ktera se pouziva pro planovani infrastruktury, tak by ti neprislo divne, ze staci scitat 1x za 10 let (a tim udaje zpresnovat a korigovat)

0/0
11.3.2011 19:27

Muf Puf

Re: A jak si to tedy predstavujes?

Najivní hlupáčku! Ty snad oprafdu věříš těm kydům o důležitosti sčotu pro nějaký plánování???8-o;-D;-D;-D

0/0
9.3.2011 13:04

langin

Re: A jak si to tedy predstavujes?

Jste fakt naivní - už jste ve vaší obci/městě byl při jednání, které takovou věc řeší? Kdyby ano, neopakoval byste ten veřejně proklamovaný blábol.

0/0
9.3.2011 13:49

pepa játro

Re: A jak si to tedy predstavujes?

člověče probuď se. myslíš že středočeský Drath se ohlíží na minulé sčítání ve chvíli, kdy ruší dopravní obslužnost v kraji?

že někdo koukal na potřeby obyvatel v roce 2006, kdy ústecký kraj zrušil smlouvy s dopravcem? prober se. chodil jsem 2 měsíce 10 km denně z práce pěšky, protože prostě nejezdil autobus.

že někdo plánuje školky podle takovýchhle pamfletů? jak to pozoruju ve svém okolí, tak je zavírají/slučují, a zase narychlo otvírají podle toho, jak silné nastupují ročníky. a k tomu, jak zde již zaznělo, mají doklady z jiných evidencí obyvatelstva.

0/0
10.3.2011 15:29

springfieldskytlustoch

Re: A jak si to tedy predstavujes?

Ty si bl*ec... K tomu neni co dodat.

0/0
11.3.2011 17:55

vitek76

držím ti palce

Pro  mne je 10K také moc. Ale cítím, že dál už se se tomuhle státu ustupovat nedá. Asi se také připojím, je to tak správné. Obrana přes ústavu a listinu základních práv čl. 1, 3.3, 4.1, 4.2, 10.2, 10.3,  15.1 a argumentace ústavním soudem. Plus to omezení přestupkového zákona jak, nějaká dobrá duše napsala dole. Myslím, že rozumný úřad radši složí zbraně. Pokud ne, tak už asi zbývá  jenom emigrace do nějaké rozumnější země. Že by přišla hodina pravdy ?

0/0
9.3.2011 2:34

seabow

Re: držím ti palce

Asi prisla - zkus Afghanistan, tam uz se nescitaji 30 let R^

Jestli je rozumnejsi... no, kazdemu podle libosti

0/0
9.3.2011 3:50

varix

Re: držím ti palce

A do jaké země bys chtěl emigrovat? Možná tak leda někam do pralesa mezi indiány! Že by to ale bylo rozumnější řešení se mi moc nezdá.

Sčítání lidu se provádí ve všech průmyslově rozvinutých zemích! A v USA je dokonce vymysleli. Dosud to nikdo s americkou ústavou nerozporoval (nebo to neprosadil) a to si myslím, že ta americká je o dost lepší, než ta naše.

Jen taková pikantní drobnost: právě díky sčítání lidu začal rozvoj výpočetní techniky! A ten comp, u kterého sedíš je výsledkem vývojové řady, kterou zahájilo právě sčítání lidu.

0/0
9.3.2011 12:40

Eva_Pallotto

Re: držím ti palce

No a díky válkám zas nastal dramatický pokrok v medicíně. A přesto to není argument pro to víc válčit... :-)

Jen pikantní drobnost - v USA je za nesčítání taky pokuta, která však NIKDY nikomu nebyla udělena. Ani jedinkrát.

0/0
9.3.2011 12:46

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: držím ti palce

Ale principialne: je tam za to pokuta. Tedy se minimalne dava najevo, ze scitani je zadouci a je povinnost se ho ucastnit.

To, jesli se udelila nebo ne je uz irelevantni, to je otazka "provadecich predpisu". Ale nelze na zaklade toho usuzovat, ze se neudeli v budoucnu.

0/0
9.3.2011 14:00

1888

Re: držím ti palce

Obavam se ze nas stat v tomto smeru funguje jako hodiny. Neni mi krom toho jasne, zda to vse skonci udelenim pokuty, nebo jestli to funguje jako prvni upominka   systemu pokut v lidove knihovne. Cetl jsem jak se nejaky pan rozhodl vratit knihu po padesati letech a  dobry knihovnik mu poradil, ze udela lip kdyz si rovnou hodi masli.

0/0
18.3.2011 1:13

MartyKO

Re: držím ti palce

Letecká technika se taky nejrychleji rozvíjela během světových válek. Znamená to tedy, že v rámci rozvoje letectví je legitimní začít třetí světovou?

Osobně mě nejvíc na sčítání štve fakt, že buď chce stát vědět věci po kterých je mu prd, nebo chce vědět věci které už dávno ví a jen si je nedokáže sehnat z jednotlivých úřadů.

0/0
9.3.2011 12:50

varix

Re: držím ti palce

Pardon, myslel jsem moderní sčítání lidu. Jinak sčítání lidu je známo i u starověkých civilizací. O jednom takovém se mluví i v bibli!

U nás první významné sčítání lidu se odehrálo už za Marie Terezie!

0/0
9.3.2011 12:52

Eva_Pallotto

Re: držím ti palce

A když jste tak historicky vzdělán, tak jistě i dobře víte, proč vlastně takové sčítání vzniklo a co VŽDY bylo jeho účelem. Nepochybně také víte, jak byla v historii data ze soupisů občanů zneužita.

Dost možná že i tušíte, co se s těmi daty děje v současné "moderní" informační společnosti a naprosto nepochybně je Vám jasné, jak by se jich kreatině dalo užít i jinak.

Pokud toto všechno víte a přesto se toužíte sečíst, nezbývá, než Vám popřát krásného dne a lepších zítřků. :-)

0/0
9.3.2011 13:19

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: držím ti palce

Zaklad, rpoc vznikl, byl kvuli danim. O zneuziti (vyber dani do toho nepocitam) byl v predvalecnem Nemecku, kdy se tak zjistili Zide.  Muzu poprosit o par dalsich prikladu? Psala jsi, ze jich sjou desitky, takze to nemuze byt problem.

0/0
9.3.2011 14:01

Eva_Pallotto

Re: držím ti palce

Hezky popsáno třeba tady: http://www.digitaljournal.com/article/289008

Ale také: http://epic.org/privacy/census/

http://www.isthatlegal.org/archives/2007/04/census_data_mis.html

http://english.ntdtv.com/ntdtv_en/ns_china/2010-11-05/948422500866.html

http://www.jstor.org/pss/202867 ... a desítky dalších a dalších...

0/0
9.3.2011 14:14

Viki007

Re: držím ti palce

jo, Péťo, a na základě sčítání lidu v r, 1929 pak byli v r, 46 od nás vyexpedováni Němci.

Jinak, v Německu se při vyhledávání Židů nejspíš nějakými sčítacími archy nezatěžovali, svůj árijský původ lidé museli často dokladovat křestními listy či zápisy z matrik do dost dávného kolena.

0/0
12.3.2011 1:45

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: držím ti palce

Mě už to nebaví, je to pořád dokola...Nějaká mánie... Jak jsem psal, trochu jsem do toho nakukoval minule a zabezpečené to bylo paranoidně, prvně se vše kontrolovalo dle archů a anonymizovalo (se zabezpečením snad jak u jaderných raket) a až anonymizované výsledky se pustily k dalšímu zpracování.

Nemám důvod si myslet, že to bude jinak, spíše naopak - technologie pro zabezpečení a šifrování pěkně popoběhla. A možnost vyplnění přes web eliminuje nejslabší článek - sčitací komisaře.

0/0
12.3.2011 10:35

sf2

Re: držím ti palce

Ano to je pravda ale tu z toho zajimal pouze jeden údaj a to kolik sedlaku a dalsich lidi maji dobytka z důvodu vojenského tažení... Nic víc....

0/0
25.3.2011 10:04

Astaroth

Re: držím ti palce

Vypln data scestna, na pohled rozumna a bude.

0/0
9.3.2011 13:49

Viki007

Re: držím ti palce

babočko, ale právě tohle naše dona Quijotka neuznává, majíc to za nedůstojnou švejkovinu. Že platí nesmyslné daně, platí si důchod, který nedostane, poplatky v bance (místo aby na protest postřílela vedení takové zlodějské banky nebo tam aspoň žádné peníze nedávala), prostě že žije ve společnosti, která si obyčejné lidi zotročila - a vždy tomu tak bylo - to jí v její roztomilé hlavince nedojde. To se raději bude povyšovat na ty, co na tuhle švejkovinu odpoví ... švejkovinou.

Já říkám současně se Švejkem: přeci se s nimi nebudu přetahovat o nějaký blbý podpis. Teda, když už si společně s nejméně dalším milionem lidí nemohu koupit samopal.

Jinak se vsadím, že naše Jijotka určitě volila Kalouska and his boys (ale jinak bude tady statečně kvákat o rozumu - nu, co k tomu dodat)

0/0
12.3.2011 1:37

nocenka

bohužel

Když pro mě je deset tisíc fakt moc, tak nezbývá než aspoň švejkovat;-(

0/0
8.3.2011 16:37

Eva_Pallotto

Re: bohužel

To  je v pohodě, nesmutněte, já to odbojkotuju za Vás. Pak mi do Daliborky donesete krajíc chleba, jo? :o)

0/0
8.3.2011 16:45

maruširi

Re: bohužel

Budu hned ve vedlejší cele ;-(

0/0
9.3.2011 12:25

Eva_Pallotto

Re: bohužel

Tak si budeme posílat poštu po provázku a o krajíc se rozdělíme. :-)

A nebojte, smutno nám tam nebude, docela mám strach, abychom se v těch celách neušlapali :-))))) Ale zas to bude skvělá společnost, já se docela i těším. :-)))))

0/0
9.3.2011 12:36

Astaroth

Re: bohužel

Pallotova, kdyby te fakt zavreli do zenske veznice, to bych se nasmal ;-D;-DR^

0/0
9.3.2011 13:51



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.