Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Já rád Švejka ...

:-)

0/0
6.4.2011 13:53

sweetnsour

Souhlas

Jsem rad, ze nejsem sam, kdo nema Svejka rad. Ziji 10 let v Californii, nedavno jsem na tenise potkal ukrajince, jehoz nejoblibenejsi knizka byl Svejk. Dokonce, kdyz mel cas pri mezipristani v Praze, tak sel do nejake hospody se Svejkovskou tematikou -- zadny Karluv most nebo Staromak! Kdyz jsem mu rekl, ze jsem knihu ani nedocetl (videl jsem film), tak se na me dival jako na kulturniho barbara. Vysvetlil jsem mu, ze knihu namam rad, jelikoz postava Svejka byva spojovana s nasim narodnim charakterem, coz je pro me je naprosto odpudive.

0/0
1.4.2011 22:37

sir Humprey V.

Re: Souhlas

ano, vo tom to je

Knížku nečet, viděl film, postava je spojována :-P;-D

0/0
2.4.2011 0:24

sir Humprey IX.

Chce to jediný - pořádně si roho Švejka přečíst

a protože je autorka ryzí človík, stane se jeho největším fandou a propagátorkou.

Blbost sem tam napíše každej

0/0
4.3.2011 23:29

Eva_Pallotto

Re: Chce to jediný - pořádně si roho Švejka přečíst

A stejně mi není jasný, proč to většinu lidí tak vzteká, že tu knihu považuju za odporné čtení. No bóže, no.

Kdybyste jen tušil, na kolik jiných oblíbených a populárních knih mám podobný názor, asi mi přijdete poopravit ciferník. :-) Chcete seznam? ;-)

Jako já ráda zanechám v lidech "stopu", ale že by tohle drobné vyznání bylo zas tak zásadní, aby se k němu lidé museli po měsicích vracet.... no, to je trošilililinku ... ehhhm.

Krásný večír přeju. V

0/0
4.3.2011 23:47

sir Humprey XV.

Re: Chce to jedin� - po��dn� si roho �vejka p�e��st

úchylné ;-D

0/0
5.3.2011 0:46

sir Humprey XV.

Re: Chce to jediný - pořádně si roho Švejka přečíst

úchylné

0/0
5.3.2011 0:49

Eva_Pallotto

Re: Chce to jediný - pořádně si roho Švejka přečíst

Můžu zvědavej dotaz? Vy a IX. jste jedna a tatáž osoba? Přepínáte nicky, protože po Vás jdou? Nebo jste nějaká zvláštní sekta? Chodíte v partičkách, protože se sami bojíte? A kde jsou XIV. a XIII.? :-)

0/0
5.3.2011 1:07

sir Humprey IX.

Re: Chce to jediný - pořádně si roho Švejka přečíst

Jsem furt ten samej. A nejdou po mě, rovnou jsem byl vygumován, takže se sem dostanu jen pod jinou IP. XIV už padla za vlast. Musím jich mít hodně a hlídat je, u neukojeného cenzora stačí pozdravit Dobrý den a nick je zaříznut.

Další otázka je, proč na IDNES vůbec chodit plkat (nebo blogovat), když je plná novinářské neschopnosti, amatérismu, navíc i hlouposti a ješitnosti. Odpovědí je moc, tak snad příště.

0/0
5.3.2011 9:35

Viki007

Já myslím, Evko,

že jste úplně mimo. Něco jste umně smíchala a z toho odvodila ... nesmysl (promiň). Švejk vůbec není prototypem češství (mohl by to klidně být i Bavorák), není vyčuránek, chytrouš, a už vůbec ne zloděj, křivák, tunelář (jak to reprezentují naši politici - přece jej nechcete přirovnávat k takovému Kalousovi,  Grossovi nebo Vondrovi).

Haškovo dílo je geniální. Dělá si nebetyčnou srandu z tehdejší monarchie, církve, tuposti, tehdejších hodnot (chudák, kdyby jen věděl, že to je zlatý věk a že po něm přijdou ke slovu už jen zloději), a Švejk je jen průvodcem, reprezentující jakýsi obecný typ tehdejšího městského Čecha z nižších vrstev. Bere věci, tak jak jdou a snaží se tím proplout ... co více by, proboha, mohl dělat? Souhlas jen s tím, že kecy chytrolínů, dělající z něj prototyp české národní povahy, jsou právě jen ty kecy. O to víc mě překvapuje, že nakonec docházíte ke stejnému závěru.

A odvození, že za daný stav může nějaký Švejk - to už je zhovadilost! Ale na to jsem si už u EP zvykl.

0/0
4.3.2011 22:23

Eva_Pallotto

Re: Já myslím, Evko,

"Bere věci, tak jak jdou a snaží se tím proplout ... co více by, proboha, mohl dělat?"

NO PRÁVĚ

Já chápu, že lidem, kteří takhle přemýšlejí a kterým na tom nepřijde nic ANI MALOULINKO divnýho, malýho, odsouzeníhodnýho atd. může to, co píšu přijít jako zhovadilost.

To je v pořádku. Běžná sebeobrana. Netrénovaná člověčí přirozenost si takovéto záchranné mechanismy vyrábí běžně, každý člověk v zásadě potřebuje zdání integrity, jinak by se mu jeho vnitřní svět "rozpadl", což drtivá většina lidí prostě nerozchodí, neumí si s tím poradit. Nezlobím se na Vás, že to tak máte, protože to má skoro každej.

0/0
4.3.2011 22:44

comme il faut

Re: Já myslím, Evko,

To jste Vy, co bude platit pokutu, aby nemusela vyplnit sčítací dotazník, a přitom o sobě všechno vykecá na internetu?

0/0
4.3.2011 22:59

Eva_Pallotto

Re: Já myslím, Evko,

Ano.

A předpokládám, že Vám to připadá nelogické.

Což mne ani trochu nepřekvapuje. ;-):-P

0/0
4.3.2011 23:13

Viki007

Re: Já myslím, Evko,

ale tak to má každý živý tvor, nejspíš už nálevník. A zaplať za to, protože jakékoliv společenství prostě musí nějak fungovat. Pravda, lidé jsou obdařeni rozumem (což není vždy k dobru věci), takže mohou vytvářet společenské systémy, což nemění nic na tom, že 99% lidí je odsouzeno k tomu nemít v podstatě na nic vliv, byť k tomu, co je, mohou mít tisíc výhrad. Něco mohou, ale jen v rámci mantinelů. Vyčítat jim, že nejdou hlavou proti zdi, je směšné. Takže: odmítám názor, že můžu za komunismus, nebo že za něj mohli mí rodiče. Odmítám mít zodpovědnost za dnešní tuneláře a korupčníky - protože je jednoduše přece nemůžu postřílet. Můžu to sice kritizovat na blogu, stejně tak můžu to považovat za zbytečný (ne-li nebezpečný).

A jinak, Haškova kniha skutečně není o Švejkovi, spojovat tyto dva fenomény se mi zdá být poněkud nešťastné.

P.S. Jsou lidé, kteří mají za to, že si vystačí s vlastním rozumem .. taky se na ně nezlobím.

0/0
4.3.2011 23:49

Eva_Pallotto

Re: Já myslím, Evko,

"lidé jsou obdařeni rozumem (což není vždy k dobru věci), takže mohou

vytvářet společenské systémy, což nemění nic na tom, že 99% lidí" SAMO SEBE ODSOUDILO "k tomu nemít v podstatě na nic vliv"

To, o čem hovoříte Vy, a o čem hovořím já, jsou dva naprosto zásadně rozdílné přístupy ke světu obecně - pro mne je prostě postava Švejka jasně demonstruje a sdílím to zde s každým, komu se chce naslouchat.

Vůbec nikomu nevnucuju, že to musí vidět stejně, že se s tím musí ztotožnit. To je každého volba, každého věc. Vám Švejk přijde v pohodě, mně ne... no a co vlastně řešíme? Že jsem pitomá, když si to tak dovolím vidět? No tak ok, no tak jsem pitomá.

To přežijeme. :-) Přednesla jsem (v článku i v diskusi) docela rozsáhlou obžalobu Švejka a víte, co je zajímavé? Že jen minimum lidí se pokusilo ho obhájit. Vlastně zde zazněly jen variace na Vaše "vyčítat jim, že nejdou hlavou proti zdi, je směšné."

0/0
5.3.2011 0:14

fioman

Re: Já myslím, Evko,

Vy ještě nespíte, Evo? 8-o :-) F.F.

0/0
5.3.2011 0:17

Eva_Pallotto

Re: Já myslím, Evko,

:-) Já jsem noční zviřátko.

0/0
5.3.2011 0:29

fioman

Re: Já myslím, Evko,

Snad ne opuštěné zviřátko? 8-o To by mi bylo líto. F.F.

0/0
5.3.2011 1:32

Eva_Pallotto

Re: Já myslím, Evko,

Máte hrozně zvláštní myšlenkové pochody. :-)

0/0
5.3.2011 1:45

fioman

Re: Já myslím, Evko,

Předpokládám, že je to z Vaší strany lichotka, Evo. :-) F.F.

0/0
5.3.2011 1:48

Viki007

Re: Já myslím, Evko,

Nikomu tady neříkám, že je pitomej. Už vůbec ne kvůli názoru.

Ono se těžko reaguje na článek, kde je pel-mel tvrzení, takže každý si z něj vybere to "něco" svého. Já obhajuji knihu a Haška, až někde úplně vzadu je hodnocení Švejka. Budiž, nedošlo mi, že to je hlavně o něm a Evčino hodnocení knihy je jen takový úlet. Takže u Švejka nesouhlasím s tím, že by byl typickým představitelem české povahy, jak se obecně tvrdí. Román je o něčem jiném, než o něm. Právě tak jej asi i chápou cizinci a proto jej uznávají; stěží v něm vidí "českou povahu".

Chování Švejka není JEN české, je obecné, všelidské (Evce se takové chování nemusí líbit, ale nevidím, co nabízí jako alternativu), proto román chápou i jinde, než v kotlině. Že jej nikdo neobhajuje ... a co by měl? Není to přece ňákej hrdina, je obyčejnej. Tvrzení, že je vyčuranej a všechno nějak ošulí, je hovězina, vymyšlená intoši typu Šiklové, kteří normálně nemají co říci. Jeho chování jen podpírá děj, který je sžíravou kritikou doby.

0/0
5.3.2011 2:31

Revenant666

Ano, jsi blbá.

0/0
2.3.2011 18:09

SID09

Re: Ano, jsi blbá.

a chybí  ji i smysl pro humor. !!;-D

0/0
2.3.2011 18:34

SYETEY-KOTZOUR

Re: Ano, jsi blbá.

v soutěži jak sám sebe shodit se tu autorka limitně blíží k maximu;-)

Některým dámám asi opravdu není souzeno...;-D

0/0
3.3.2011 13:14

Astaroth

Re: Ano, jsi blbá.

Nahodou jeji spolukvokaleny od kaficka, kde si obdivuji svuj kvo kvo kvocient a nadavaji, jak nejsou chlapi ji jen oceni, protoze ktera takova moderni lady by chtela svejka, ze :-P

0/0
3.3.2011 13:44

comme il faut

Re: Ano, jsi blbá.

Drsné, leč pravdivé.

0/0
4.3.2011 23:00

Josef9876

Auu, tohle zabolelo

Auu, tohle zabolelo, tohle že napsala moje oblíbená Eva? Že to není pravda? (!)

0/0
8.1.2011 3:44

Eva_Pallotto

Re: Auu, tohle zabolelo

Že dovolíte své oblíbené Evě, aby měla občas neoblíbené názory? :-)

0/0
8.1.2011 11:14

SID09

Re: Auu, tohle zabolelo

Švejk a Černí baroni - to jest reálný pohled na celou armádu 20 století - a dnes je to ještě horší. To není humorné povídání - to je tvrdá realita !!!!!!   

0/0
2.3.2011 18:37

carolusI

Určitě

tu knížku nechápete. Proč to nebudu komentovat. Ale pište raději o tom co chápete.

0/0
26.12.2010 5:10

Astaroth

Re: Určitě

To by v tomto pripade nebyl prilis velky sortiment temat ;-D

0/0
3.1.2011 11:32

Mág Nový

Ne

Což o to, každý má nějaký smysl pro humor. Já zase nesnáším ten povrchní ženský rádobyintelektuální humor Sexu ve Městě, B. Jonesové nebo Haliny Pavlowské.

Jde spíš o to, že Švejk nic nerozkrývá, Švejk popisuje historickou situaci R-U. Vinit z té situace jednotlivce bez jakékoli moci je sice poslední dobou v módě, ale každému, kdo se kdy o něco pokusil, je jasné, že tato móda je indukována elitami, které tak chtějí vinu ze svých selhání přenést na jiné. Navíc je Vaše dedukce "Švejk (nebo Hašek) to sám způsobil, tak nemá co rozkrývat" dost podivná - takhle byste mohla šmahem odsoudit veškerou sociálně kritickou literaturu, donem Quijotem počínaje.

Čecháčkovství a švejkování: víte, já mám české krve asi tolik jako francouzské, německé a holandské, takže opravdu nemám žádné výraznější vazby k tomuto národu. Ale mohu Vás ubezpečit, že při hlubším studiu historie jakékoli evropské země najdete švejkování dost a dost. Hašek ho jen přiznal.

(To be continued)

Starý pán

0/0
25.12.2010 12:49

sisasy

některé

články žádají karmu,některé zamyšlení,některé pousmání,to je tento případ.:-)

0/0
11.12.2010 8:50

Astaroth

hrdinstvi Svejka

Vzpominate, jak se zastal Kunerta, sluhy por. Duba, kdyz ho dotlacil do stabniho vozu?

0/0
8.12.2010 9:25

1888

Von ten Svejk nemel

stesti u zenskejch. Sam vypravi, ze ho divka - venkovanka pokladala za idiota, kdyz ji vykladal pri prochazce "tohle je psenice, tamhle to je zito" a tak podobne. Na druhe   strane jej zase zneuzila  pritelkyne jeho nadrizeneho nadporucika. Prosta deva z venkova jej dusevne odhalila,  zena velkoobchodnika s chmelem jej zase zneuzila. Zda se ze nejlepe si rozumel s postarsimi zenami jako pani Mullerova, nebo kdyz jim se v ramci sve profese snazil odcizit psa. Zato v bordelu byl jako doma a choval se tam jako kazdej druhej vojak odjizdejici na frontu.

0/0
8.12.2010 9:19

Astaroth

Re: Von ten Svejk nemel

Ta malostranska sluzka vencici pozdeji zcizeneho psa z nej byla uplne hin. Dle popisu to nebyla starena, ale "starsi divka", cimz se v intencich doby rozumi i 25-30 let.

0/0
8.12.2010 9:24

Ginny

Evo, vy jste tu knížku asi nečetla

Vždyť je to o tom, jak obyčejného člověka drtí soukolí dějin. Vy jste jen viděla film, nee?

0/0
7.12.2010 19:01

Eva_Pallotto

Re: Evo, vy jste tu knížku asi nečetla

:-)

To "drcení soukolím dějin", to je jeden z populárních výkladů. Jeden z mnoha.

Já se nad tím ale pokouším zamyslet trošinku z jiného úhlu pohledu, snažím se trochu nořit do hlubin "národní povahy" (existuje?), "lidské přirozenosti" (podle mne je Švejk bezcharakterní bídák a "soukolí" jen výmluva), "odpovědnosti i mimo kontext vlastního života" (všechno, co se nám děje, jsme si povětšině nějak způsobili sami) ... a hlavně - společenské důsledky adorizace postavy Švejka a jeho způsobu "řešení" problémů. A s tím mám prostě problém. :-)

V téhe diskusi už proběhlo ledacos (pokud máte čas, vřele doporučuji), ale jedna věc nezazněla... a docela dost hodně zajímavá.

Že totiž v Česku je kniha chápána jako satira na válku a monarchii, kdežto v cizině jako satira na typického Čecha /Tomáš Krystlík, Zvláštnosti české povahy/ To, řekla bych, tak nějak mluví o mnohém. Když trošku uskočíte stranou z toho způsobu, jakým jste knihu četla Vy, fakt Vám nepřijde, že pod ní leží cosi hodně temného?

0/0
7.12.2010 23:58

Astaroth

Re: Evo, vy jste tu knížku asi nečetla

Cele lingvisticke ustavy a historikove s knihou zabyvali, az prijde Pallotova s lahvacem a objevi trosinku jiny uhel pohledu 8-o8-o;-D:-P

0/0
8.12.2010 9:27

icko-01

Re: Evo, vy jste tu knížku asi nečetla

Že totiž v Česku je kniha chápána jako satira na válku a monarchii,

kdežto v cizině jako satira na typického Čecha /Tomáš Krystlík,

Zvláštnosti české povahy/

A ked chcel pan krystlik blogovat na idnes tak ho promtne admini vyrazili. Asi mali tu cesku povahu.

0/0
8.12.2010 13:39

milan16647

Podle mýho

 vobyčejnýho rozumu,aby člověk rozuměl všemu co si kde přečte a z kerý doby,musel by si v tý samý době prožít nějakej ten pátek.Jak by jinak věděl co a jak dělal František Procházka pro anebo proti čechům.Jak by mohl poznat co a jak kdo píše nebo myslí dobrýho nebo špatnýho vo tý době?Aspoň pár pátků si prožít v tý naší první republice.V druhý republice a já nevim kolik jich eště příde.Za nácka nebo socana anebo rudýho anebo modrýho.Protože jenom hodně málo lidiček si umí představit žít jinde než tam kde žijou.A eště vo tom psát ňáky ty bloky nebo co.Tak se lidičky nehádejte a dejte si radči jedno naše český zrzavý.Pozdrav Pán Bůh

0/0
4.12.2010 18:02

karelkral

Švejk

Švejk je borec ;-D;-D;-D

0/0
3.12.2010 22:34

Belisana

taky nemam rada Svejka

a to uz minimalne 30 let. Naprosto se s vami shodnu. Jsem rada, ze v tom nejsem sama. I kdyz - ja to mozna vidim jeste tragicteji nez vy :)

0/0
3.12.2010 22:32

Eva_Pallotto

Re: taky nemam rada Svejka

Napište prosím jak, vážně by mne to moc zajímalo! Byl by to do téhle diskuse určitě hezký příspěvek...

Děkuji, EP

0/0
7.12.2010 23:59

sir Humprey VIII.

Re: taky nemam rada Svejka

tak to už budete dvě :-)

0/0
3.1.2011 11:40

rarášek

Re: taky nemam rada Svejka

Já mám pocit, že se Švejk líbí skoro všem mužským a občas taky nějaké ženské. Jestli je to dané pocity chlapů z vojenské služby ? jejich smyslem pro černý humor ? - těžko říct. Já Švejka četla povinně ve škole, docela se mi líbil, ale nejsem z těch, kdo by se k němu vraceli a často citovali. Mně to kličkování a proplouvání taky nebylo sympatické. Ale když si dám všechno do souvislostí  - Švejk z toho vyjde jako obyčejný chudý člověk bez rodiny a domova, který je proti rakouské  mašinérii zcela bezbranný a to kličkování je jediný způsob, jak přežít. Ten člověk může být kdykoli poslán na frontu a tam úplně zbytečně zemřít... tak jeho humor najednou vidím jinak. 

0/0
27.2.2011 22:32

Astaroth

auditor Bernis

A tu auditor Bernis cítil se být vždy tak prozíravým, že nemaje materiálu proti obviněnému, neznaje, z čeho ho viní, proč tu sedí na garnizónu, pozorováním chování a fyziognomie předvedeného k výslechu kombinoval, proč rasi toho člověka zavřeli na garnizón.

Jeho prozíravost a znalost lidí byla tak veliká, že jednoho cikána, který se dostal od svého pluku na garnizón pro krádež několika tuctů prádla (byl k ruce skladníkovi ve skladišti!), obvinil z politických zločinů, že prý někde v hospodě mluvil s vojáky o zřízení samostatného národního státu ze zemí koruny české a Slovenska se slovanským králem v čele.

"My máme dokumenty," řekl nešťastnému Cikánovi, "vám nezbývá než se přiznat, v které hospodě jste to mluvil a od jakého pluku byli ti vojáci, kteří vás poslouchali, a kdy to bylo:"

Nešťastný cikán si vymyslil i datum, i hospodu, i od kterého pluku byli jeho domnělí posluchači, a když šel od výslechu, utekl vůbec z garnizónu.

0/0
2.12.2010 12:59

findus

Nepřečetla, nepřečetla...:-(

Po přečtení celé debaty jsem si, paní Evo, jist, že jste Osudy dobrého vojáka Švejka nepřečetla. Snad jen zběžně prolistovala, možná viděla film, možná ani to ne. 

0/0
2.12.2010 10:35

Sir Humprey věčně živý

a nazvěte si to třeba švejkovinou, ale já vás chtěl vážně

volit nejlepčejší blogerkou.

Jenomže sem se uťuk a má to Větva. Ten zas běduje, že v případě úspěchu v této kategorii si bude muset nechat zrobit kozy

0/0
19.11.2010 4:01

Eva_Pallotto

Re: a nazvěte si to třeba švejkovinou, ale já vás chtěl vážně

To je f pohodě. Než nějaká cena, kterou už stejnak mám (psávala jsem i míň zubatý věci ;-), to mě mnohem víc těší fakt, že mě milujete. I když je to takový ten klasický "love hate relationship", i to se počítá.

Já Vás taky V, i když mne občas parádně (cenzurováno).

0/0
19.11.2010 4:21



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.