Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nikdy nebudu jako moje matka!

Už jako hodně malá holka jsem věděla jedno - nikdy nebudu jako moje matka! Moje matka totiž byla vážně naprosto hrozná. Co nocí já se nabrečela, že nemám normální dětství...

vzteklounek...http://www.flickr.com/photos/11142407@N04/1194486761/ To ona za všechno může! Kdyby byla co k čemu, nevyštvala by z domova mého báječného tatínečka, nerozvedla by se s ním! Kdyby nebyla tak nemožná, mohla jsem si bezstarostně hrát na pískovišti jako ostatní a neřešit, co se u nás doma bude dít večer. Kdyby nebyla tak strašná máma, třeba bych měla každý den do školy svačinu, tak jako ostatní děti. Třeba bych nemusela chodit až do druháku v těch potupně opraných manšestrácích, kvůli kterým se mi každý smál. Třeba bych mohla ve škole psát slohovky na téma Vánoce, aniž bych se u toho rozbrečela.

Nikdy jsem nepochybovala o tom, že moje matka je ta nejhorší matka ze všech možných matek.

Nikdy nebudu jako ona!

A zatím v pozadí, tak nějak mimo moje zorné pole sebestředného spratka.... ta ženská šla dělat k soustruhu, protože v laboratoři by nevydělala ani na ty manšestráky. A ty Vánoce, co jsme neměli kapra ani dárky převázaný zlatou pentlí? Ty trávila s oběma rukama ofáčovanýma až po ramena, když od kovových špon dostala otravu krve.

Nějak zázračně dokázala ze své výplaty naspořit dost peněz na to, aby mi koupila každou encyklopedii, na kterou jsem si ukázala. Už jako dítě jsem měla jednu z nejlepších knihoven ve městě. Ne, na blbý jeansy nezbylo, ale četla jsem tu nejkvalitnější literaturu, i kdyby na chleba nebylo. Nevěděla jsem, že ty knížky stojí tolik peněz...

Hroutila se jenom občas a nezabila se, i když párkrát chtěla. Když jsem se demonstrativně sebevraždila já, zachránila mě. Když jsem v patnácti zdrhla z domova s jakýmsi Joudou do Německa, hledala mne po celým městě; ani nevěděla, že jsem mimo republiku. Měla jsem tenkrát příliš jiných starostí na to, abych se kdy dověděla, že mě hledala hlavně proto, že mě chtěli pro neomluvené hodiny vyhodit z gymplu a že ona tenkrát uprosila ředitele, aby to nedělal. Za mými zády do školy posílala falešné neschopenky, které vydyndala od rodinné lékařky. Dobře věděla, že bych byla nepříčetná z toho, že se mi montuje do života. Montovala se tedy z povzdálí, tiše - a všechno, co já zkurv*la, ona záplatovala.

Když mi jeden rozkošný chlapec přerazil židli o záda a předtím mě připravil o veškeré moje úspory, vytáhla bezeslov ty svoje, a ač vydělává čtvrtinu toho co já, dala mi dost peněz na to, abych si mohla najít vlastní podnájem, zaplatit kauci, najít novou práci a začít v jiným městě odznova.

Kdykoliv jsem se, totálně životem převálcovaná, s krvavým šrámy přes celou duši, vrátila domů, neřešila to; neřekla totiž ani slovo. Hodila po mě vyžehleným povlečením a poslala mě spát do mýho pokoje. Dodnes mám v jejím bytě vlastní pokoj - ptejme se proč...

Nikdy mě nenechala ve štychu, i když za většinu svých držkopádů jsem si vždycky mohla sama. Vždycky podporovala kdejaký můj bláznivý nápad. Nikdy mi neřekla, že to a to nedokážu; vždycky mě nenápadně podpořila tak, aby mne to nevztekalo.... a abych o tom nevěděla.

Nikdy se znovu nevdala... protože veškeré její pokusy představit nám nějakého pána končily mým hysterickým výstupem. Nepříčetně jsem rozhazovala pěstičkama - nechci jinýho tatínka! Chci svýho tatínka! Pane, běžte okamžitě pryč! Okamžitě a hned, nebo ze zalknu, zmodrám a do podlahy vydupu ďůleček!

Až ve dvaceti jsem se z dokumentů náhodně nalezených v posledním šupleti dověděla, že ne ona, ale tatínek se rozvedl s ní; ségra byla tehdy ještě mimino. Odešel za tou sexy paní z druhého patra, co měla dekolt klasifikovatelný známkou propadajícího studenta. Ale máma nikdy o tátovi předemnou neřekla jediné špatné slovo. A že dneska vím, že nechutných příhod nám mohla vyprávět bezpočet. Věděla, jak jsem na tatíčka emočně pověšená a nechala mě v tom, nikdy neřekla nic ... a to k ní bylo tak strašlivě nefér! Já si to prostě celou dobu myslela špatně... jako ostatně většinu toho, co jsem si tenkrát myslívala.

Dnes vím naprosto jistě - nikdy nebudu jako moje máma. Nikdy nebudu tak skvělá ženská.

Mám tě ráda, mami!

Autor: Eva Pallotto | čtvrtek 27.8.2009 0:18 | karma článku: 45,20 | přečteno: 9800x
  • Další články autora

Eva Pallotto

Byla jsem mladistvá intelektuálka

Utrápit se nad snižováním důchodků je nedůstojné. Cítit tíhu světa na svých bedrech a vnímat pokrytectví naší doby je daleko vznešenější. Problémy všehomíra? Moje problémy.

9.1.2012 v 18:12 | Karma: 33,10 | Přečteno: 4491x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Doba šílená: Sex sex sex, všude samej sex...

Chci jen předeslat - co se životního stylu týče, jsem ultraliberál. Zastávám názor, že největšími moralisty jsou zpravidla ti, kdo mají nejméně příležitostí hřešit. Ráda bych se věnovala tématu přesexualizace naší doby, ale rozhodně v tom nehledejte, že bych snad nabádala k návratu „tradičních hodnot“. A jak už to tak u mých blogů bývá, nehledejte tady vlastně žádné odpovědi, ale jen a jen otázky...

14.11.2011 v 8:36 | Karma: 45,39 | Přečteno: 26922x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Proč jedna a jedna ve skutečnosti nejsou dvě

„To je jasné, jako že jedna a jedna jsou dvě,“ je oblíbený argument těch, kdo mi vymlouvají můj zatrolený relativismus. A já na to: „a co je na tom jasného? Jasného na tom není nic. Jedna a jedna ve skutečnosti rozhodně dvě nejsou. Někdy je to jedna, někdy dvě a kousek... prostě podle situace...“ A oni, že kecám a že by si to rád poslechli. Toš, když se vám bude chtít, podebatujme o tomto:

24.10.2011 v 8:36 | Karma: 33,21 | Přečteno: 7733x | Diskuse| Věda

Eva Pallotto

Buďme monogamní! Je to výhodné!

I když je sociální darwinismus trochu démodé a aniž bych rozporovala svoje dávné tvrzení, že lidé nejsou labutě, po přečtení tohoto článku bych chtěla k debatě nabídnout ještě další dva argumenty pro to, proč je monogamie pro lidstvo výhodná.

18.10.2011 v 15:08 | Karma: 35,97 | Přečteno: 9670x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Jak farmář kedlubničku nesklidil, ale hodně na ní vydělal

Véna Vaškůj byl vždycky takovej ňouma a ťululum. Kluci se mu smáli, na koupališti ho házeli do hluboký vody, protože věděli, že Véna plavání před holkama jen předstírá a na mělčině se pod vodou odstrkuje nohou. Vytáhli ho vždycky přitopenýho a nezapomněli mu stáhnout plavky, aby příště nemachroval. A Véna tehdá hrozil pěstičkou: "Jen počkejte, já vám ukážu, vy hajzlové!"

5.9.2011 v 20:20 | Karma: 32,31 | Přečteno: 4495x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Pokus o atentát na Pellegriniho, „psala“ ČTK. Do agentury se nabourali hackeři

23. dubna 2024  13:22

Neznámý útočník umístil na zpravodajský web České tiskové kanceláře (ČTK) České noviny dvě lživé...

  • Počet článků 151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8483x
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky