Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O králíkovi a pokryteckých kočičkách

V jednom doupátku na louce pod kopcem u lesa žily samý kočičky - a jeden králíček.

Zviratka z louky u lesa...Corbis

Povídá králíček: "Hele kočičky, já bych vám rád řekl, že jsem králíček. Budeme kamarádi?"
Kočičky se smály, až se za kulatá chlupatá bříška popadaly:
"Hele truhlíku, ty nemůžeš bejt králíček. Tvoje máma byla kočka a tvůj táta kocour. To je přece jasný, že ty musíš být kočička."
"Jenže já VÍM, že jsem králíček."
"Nevymejšlej kraviny a dej si s náma mlíčko."
"Já mlíko nechci. Od doby co jsem si ho prvně líznul je mi jasný, že jsem prostě králíček. Já si za doupátkem pěstuju mrkev."
"Fujtajksl mrkev. Ty jsi fakt úchyl. Mrkev se přece nejí, to ví každý malý kotě."
"No dyť to říkám, já jsem králíček a tak jím mrkev. Co s tím máte za problém? Mlíka vám tím neubude."
"Nevnášej nám sem nějaký novoty a raději mlč. Ještě to zaslechnou koťata a zkazí jim to morálku. Být králíkem je hřích, škrábal už o tom velkej Kočičák."
"To myslíš ty tři škrábance na vrbě u řeky? To jsem četl. Kde berete tu jistotu, že je v tom napsaný to, co v tom čtete? A vůbec - vzýváte Velkýho Kočičáka, ale kdo ho kdy viděl?"
"Viděl neviděl, Velkej Kočičák bejt musí, jinak by svět neměl řád. To od něj víme, co je smyslem života - lízt na stromy."
"Mě to nebaví."
"A na co pak tvůj život je, když nelezeš na stromy?"
"A to je fakt nutný, aby měl můj život nějakej smysl? Mě stačí, když se dobře daří mojí mrkvi. Letos bude hezká úrodička a sluníčko svítí."
"Jsi nemocnej. Asi ti máma dávala málo mlíka. .... Ne, už vím, čím to je. Můžou za to zajíci z lesa. Tuhle jsem je viděla, jak se poflakovali kolem doupátka. Musíme zavřít koťata do komůrky, aby se taky nenakazily."
"Nepřipadám si nemocnej. Jsem prostě já. Proč s tím máte problém?"
"Protože co je svět světem, jsou kočičky kočičkami. A kdo by nám do toho chtěl vnášet chaos, toho potrestáme. Hodíme tě do řeky a plav si. Když nebudeš jako my, nebudeme tě mít rádi. Dobře si to rozmysli..."

Králíček si sedl pod strom a bylo mu smutno. Proč jsou ty zatracený kočičky tak nesnášenlivý?

Na louku padla noc a on tam furt seděl. Najednou šelest a z křoví se vynořila bílá tlapka.
"Čau králíku. Já jsem se tě přišel optat, jestli nemáš nějakou mrkev. Víš, já už hrozně dlouho předstírám, že jsem kočička, ale z mlíka i lezení na stromy je mi špatně."
Králíček mu dal mrkev a usnul. Pak najednou...

Další šelest a z křoví se vynořila šedá tlapka.
"Ahoj králíku, já jsem tě přišla podpořit, nic si z toho nedělej, kočky jsou prostě fakt blbý. Víš, já taky nerada lezu na stromy, točí se mi z toho hlava... a nikomu to neříkej, ale já starýho Kočičáka znala. Byl tak tlustej, že na stromy nikdy nelezl. A k obědu mu každou neděli stará Kočičáková vařila mrkev na smetaně."

Za noc se křoví rozšelestilo mnohokrát a vynořilo se z něj množství tlapiček. Černé, žluté, mourovaté... s nějakým příběhem o válení v trávě a mrkvi přišel skoro každý.

Sdělovaly mu účast, ale snažily se ho přesvědčit, aby svoje tvrzení, že je normální být kočičkou i králíkem, odvolal. Svět na louce je potřeba zachovat přehledný, vždyť mysleme na koťata! Co kdyby o tom taky začala přemýšlet? Kam by to vedlo? K chaosu a nepořádku, ke konci světa přece... Musíme být kočičky. Jen tak je to správný. Mlíka je dost a stromy košatý.

Jenže králík byl paličatej a neodvolal. Furt zarputile tvrdil, že je blbost řešit, kdo je králík a kdo kočička, že jsme prostě všichni jen obyčejný zviřátka z louky u lesa.

Se svítáním se kočičky shromáždily u stromu. Tentokráte nepřišly po jedné, ale hezky pospolu. A hlasitě zamňoukaly:
"Protože nechceš bejt slušná kočička, musíš být spravedlivě potrestaný."

A ostrýma drápkama ho zahnaly do řeky... Kočičky jedny pokrytecký.

Autor: Eva Pallotto | neděle 15.6.2008 23:58 | karma článku: 20,84 | přečteno: 3861x
  • Další články autora

Eva Pallotto

Byla jsem mladistvá intelektuálka

Utrápit se nad snižováním důchodků je nedůstojné. Cítit tíhu světa na svých bedrech a vnímat pokrytectví naší doby je daleko vznešenější. Problémy všehomíra? Moje problémy.

9.1.2012 v 18:12 | Karma: 33,10 | Přečteno: 4491x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Doba šílená: Sex sex sex, všude samej sex...

Chci jen předeslat - co se životního stylu týče, jsem ultraliberál. Zastávám názor, že největšími moralisty jsou zpravidla ti, kdo mají nejméně příležitostí hřešit. Ráda bych se věnovala tématu přesexualizace naší doby, ale rozhodně v tom nehledejte, že bych snad nabádala k návratu „tradičních hodnot“. A jak už to tak u mých blogů bývá, nehledejte tady vlastně žádné odpovědi, ale jen a jen otázky...

14.11.2011 v 8:36 | Karma: 45,39 | Přečteno: 26922x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Proč jedna a jedna ve skutečnosti nejsou dvě

„To je jasné, jako že jedna a jedna jsou dvě,“ je oblíbený argument těch, kdo mi vymlouvají můj zatrolený relativismus. A já na to: „a co je na tom jasného? Jasného na tom není nic. Jedna a jedna ve skutečnosti rozhodně dvě nejsou. Někdy je to jedna, někdy dvě a kousek... prostě podle situace...“ A oni, že kecám a že by si to rád poslechli. Toš, když se vám bude chtít, podebatujme o tomto:

24.10.2011 v 8:36 | Karma: 33,21 | Přečteno: 7735x | Diskuse| Věda

Eva Pallotto

Buďme monogamní! Je to výhodné!

I když je sociální darwinismus trochu démodé a aniž bych rozporovala svoje dávné tvrzení, že lidé nejsou labutě, po přečtení tohoto článku bych chtěla k debatě nabídnout ještě další dva argumenty pro to, proč je monogamie pro lidstvo výhodná.

18.10.2011 v 15:08 | Karma: 35,97 | Přečteno: 9670x | Diskuse| Společnost

Eva Pallotto

Jak farmář kedlubničku nesklidil, ale hodně na ní vydělal

Véna Vaškůj byl vždycky takovej ňouma a ťululum. Kluci se mu smáli, na koupališti ho házeli do hluboký vody, protože věděli, že Véna plavání před holkama jen předstírá a na mělčině se pod vodou odstrkuje nohou. Vytáhli ho vždycky přitopenýho a nezapomněli mu stáhnout plavky, aby příště nemachroval. A Véna tehdá hrozil pěstičkou: "Jen počkejte, já vám ukážu, vy hajzlové!"

5.9.2011 v 20:20 | Karma: 32,31 | Přečteno: 4495x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 151
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8483x
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky