„A na zadek se z tebe nikdo neposadí,“ pravila.

15. 10. 2010 11:37:38
Ve středu ráno jsem se probudila, rozespale mžourám kolem sebe a ... šok! Divná cizí osoba, pod plachetku zjevu nevábného, rozvalovala se mi na gauči, kouřila cigáro a popel drze klepala na zem:

/Flickr.com - The Commons/

“Jó, milá zlatá, tos’ mě tak brzo nečekala, co?”

Žádám, aby se legitimovala a přemýšlím, jak zpevnit malíkovou hranu.

„Kočenko blonďatá, netvař se, že nevíš, kdo jsem. Jsem tvoje Krize Středního Věku, přece!“

Ne, že bych o ní neslyšela; ne, že bych o ní nečetla. Ale v pětatřiceti? Fakt docela překvápko.

„Tady jsem si donesla takovej seznámek. To víš, broučínku, MY v tom máme pořádek (významně se podívala směrem do kuchyně). Je to tvoje písmo?“ V kostnaté ruce ta osoba třímá otrhané listy z mých dávných deníčků. Má přání a předsevzetí, moje nejtajnější tajnosti.

„Poženu na vás Úřad na ochranu osobních údajů!“ vyhrožuju kňouravě a zarývám nehty do polštáře.

„Takže je,“ ušklíbla se babice a obřadně si naslinila inkoustovku. „Nezdržuj, nemám dneska jen tebe. V rychlosti si to tady zrekapitujujem’ - Medaile z olympiády, máš?“

„Nemůžu za to, že mě z tý gymnastiky vyhodili, že prý jsem moc velká a tlustá. Ale dyť já v osmi vážila jenom dvacet kilo!“

„Takže si píšu nula.“ A červeně to s gustem odškrtla. Rozhlédla se kolem a povýšenecky se ušklíbla: „Vila na Madeiře s výhledem na záliv...ccc. To červený venku, to taky není žádnej Jaguár, co?“

„Mám tu škodovku ráda.“

„To máme další nulu,“ odfrkla si.

„Prosím vás, osobo, dejte mi pokoj! Že jsem si kdysi měla nějaký pitomý přání a nakonec mě to v životě zaválo jinam, to snad není žádnej zločin, ne? Blbý hmotný statky (fakt takhle mluvím), to mě přestalo bavit hned potom, co jsem se seznámila s panem K – miliardy měl a k čemu mu to bylo? Nešťastnej byl jak oukropeček. Od tý doby mě peníze fakt nemotivujou.“

„Váááážně? No ty jsi rozkošná kecka. Tak aspoň nějaký jiný úspěchy, hmm? Podívej se na svý kamarády – fabriky řídí, koncerty maj vyprodaný, vztahy uspořádaný. Šilhavá Julie lítá s helikoptérou jako instruktorka! Lenka vždycky chtěla nemocnici pro handicapovaný zviřátka a má co? Má nemocnici. A co máš ty, prdelko?“

„... já... já...“ – mám se zas vymlouvat? Prostě nic neumím, neznám, nemám. Co hůř, já už ani nic nechci, protože vážně nevím, co chtít.

"Kariéra?"

"To mě nebavilo. Prostě se neumím tvářit vážně na tříhodinový poradě o červené červenější a modré modřejší pro logo dceřinný společnosti..."

Jen si poklepala na čelo a pokračovala: „Vysoké školy?“

Sveřepě mlčím. Přece babici neprásknu, že už jsem vzdala třetí. Furt se stěhuju, práci na osm hodin denně neznám, vždycky se vyklubou nějaký prioritnější věci... Milovala jsem je, ale nestíhám, no.

Ženština jako by mi četla myšlenky a v papíru málem udělala dírku: „Chytrá jako rádio a lempl k tomu,“ zabručela si pod vousy.

Už už jsem vyskočila z postele, že na ní použiju hmaty a chvaty, ale pak jsem se raději zachumlala hlouběji do peřin. Pravdu má, čarodějnice, lempl jsem.

„Knihu máš?“

„Ještě není hotová.“

„Po dvaceti letech?“

„Prostě mi to trvá. Ale pomáhala jsem Havlíkovi s těma jeho, píšu do časopisů.... mám ... mám blog na iDnesu!“ vítězoslavně jsem si vzpomněla. Aspoň něco, co mě nepřestalo bavit po dvou měsících...

„No, tak z toho se u nás nahoře taky nikdo na prdel neposadí. Tak laskavě zvedni tu svojí a snaž se. Víc!“

Puf! a baba byla pryč.

Na pruhované peřině mi přistál průpis mého dosavadního vysvědčení – samý křížky, samý nuly, tři vykřičníky k tomu. Pod tím datum, podpis a poznámka: vyřízeno, přebírá si Zubatá.

Autor: Eva Pallotto | pátek 15.10.2010 11:37 | karma článku: 44.40 | přečteno: 12840x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.79 | Přečteno: 266 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.47 | Přečteno: 403 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.74 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.21 | Přečteno: 9222 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 151 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8483
"Dokážu žít s pochybnostmi, nejistotou a neznámem. Určitě je mnohem zajímavější žít s otázkami, na které máme nejistou odpověď, než mít jisté odpovědi, které mohou být nesprávné. Mám jen přibližné odpovědi a různé stupně jistoty o různých věcech. Nejsem si absolutně jistý ničím, o mnoha věcech nic nevím - třeba o tom, zda má vůbec význam se ptát, jaký je smysl života a co taková otázka znamená. Budu o tom chvíli přemýšlet a když na to nepřijdu, budu prostě přemýšlet o něčem jiném. Nemyslím, že je nutné mít na všechno odpověď. Nemám strach z toho něco nevědět, být ztracený v podivném světě, kterému nerozumím a ve kterém nemám přesné určení - protože tak to prostě je, alespoň si to o něm myslím, asi. Nebojím se toho." / Richard P. Feynman/

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...